lördag 13 januari 2018

Från A till Ö: J - Jul

J - Jul. En bok som bör läsas när det snöar.
Marken där ute är täckt av snö och du vill inget hellre än att krypa upp i soffan där inne och läsa om boken.

Jag läser inte så där väldigt många julböcker och inte heller brukar jag ägna årstiden i böcker någon större uppmärksamhet, så det här är en lite jobbig uppgift. Det finns ändå en som jag faktiskt funderar på att läsa om, till någon jul. Eller snarare lyssna på den. Den är fantastiskt rolig och framför allt träffsäker.

Bilden är länkad till mitt inlägg.
God Jul av Jonas Karlsson

4 kommentarer:

  1. Det stod faktiskt mellan den här och Tomten som jag till slut valde :-) Var mest för att jag skrivit om den här i ett annat inlägg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog egentligen aldrig läst hela Tomten, men jag gillar det jag känner till :)

      Radera
  2. Ja lyssna på den! Jonas Karlssons uppläsning är pricken över i-et! Och det funkar att lyssna egentligen när som ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lyssningen av den kommer att ligga där i bakhuvudet på mig som en ständig påminnelse, ända tills jag faktiskt gör slag i saken :)

      Radera