fredag 31 augusti 2012

Utlottningar

Det florerar en del utlottningar av böcker runt om bland bloggarna och vem är väl jag att motstå dem...

Lottens bokblogg lottar ut Thomas Eriksons Illdåd och jag har visserligen inte läst hans första än, Bländverk, men Lotten och jag har i stora delar samma boksmak så jag är inte ett dugg orolig. För att man ska få vara med och tävla ska man svara på två frågor:

1) Vilken bok vill du tipsa mig om och varför?
Barn 44 av Tom Rob Smith är en vansinnigt bra bok som knockade mig fullständigt och jag tror att du skulle bli lika överrumplad du också.

2) Vilken typ av inlägg skulle du vilja se framöver här på bloggen?
Jag älskar ju bokserier och skulle gärna vilja veta vilka du följer maniskt. Annars tycker jag att din blogg är bra precis som den är. Faktiskt.

Den här tävlingen pågår till fredagen 7 september.



Västmanländskans bokblogg lottar ut Jonathan Troppers Sju jävligt långa dagar och jag bestämde mig redan när när jag läste Konsten att tala med en änkling att den här författaren skulle jag läsa mer av.

Precis som Lotten vill Västmanländskan ha svar på två frågor:

1) Tipsa om en bok som du absolut tycker att jag bör läsa som du tror att jag har missat.
En dåre fri av Beate Grimsrud är den bok jag läste för Norge i den nordiska läsutmaningen och det är sällan jag blivit så tagen av en berättelse.

2) Ge också förslag på ett bokrelaterat blogginlägg som du skulle vilja läsa här.
Ja, det blir samma svar här :) Jag älskar ju bokserier och skulle gärna vilja veta vilka du följer maniskt. Annars tycker jag att din blogg är bra precis som den är. Faktiskt.

Den här tävlingen pågår till 31 augusti kl. 23.59.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar