måndag 7 januari 2013

Tematrio - Nyårslöften 2013

Lite sen på det är jag, men så kan det bli ibland. Ett nytt år betyder ett härligt tomt och oskrivet blad. Av tradition så ger jag inga nyårslöften, men eftersom (förra) veckans Tematrio från Lyran handlar om just det så kan jag väl hosta ur mig tre bokliga målsättningar. Berätta om tre bokrelaterade löften/planer du har för det kommande läsåret!

1. Att njuta av läsningen är det allra första och viktigaste målet.

2. Att försöka ge bort en bok eller två så jag kan skaffa mer nytt. Jag menar, hur svårt kan det vara att göra sig av med böcker som man faktiskt inte alls gillat och bara vet att man aldrig kommer att läsa igen.

3. Att försöka läsa mina gamla hyllvärmare är mitt mål varenda år och det brukar gå hyfsat bra. Nu är de dessvärre så många att jag nog inte hinner alla under året.

10 kommentarer:

  1. Jag känner oxå att mina är väldigt många för många för att hinnas läsa under ett år men allt man hinner och om man inte köper så mycket nytt så borde man komma ner på en "normal" nivå olästa innan man är 100 ;)

    SvaraRadera
  2. Jag skulle faktiskt vara väldigt nöjd om jag bara kunde köpa färre nya böcker än vad jag läser. Just nu minskar ju inte direkt de olästa ;)

    SvaraRadera
  3. Jag har också som mål att läsa så mycket hyllvärmare som möjligt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det börjar kännas som ett mönster... ;)

      Radera
  4. Det där med att njuta är lätt att glömma...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fast på sätt och vis ändå inte, jag njuter även när jag läser en dålig bok. Hur konstigt det än låter :)

      Radera
  5. Att njuta av läsningen är det viktigaste:) Att ge bort böcker från sin egen hylla är svårt, riktigt svårt har jag märkt... Det borde man öva på mer. Tänk om man kunde ge bort en bok i månaden!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gav bort en i december och jag har nog bortåt tio stycken jag skulle kunna tänka mig att ge bort. Om jag bara kom till skott :)

      Radera
  6. Utmärkta nyårslöften tycker jag. Att ge bort en bok eller två av mina egana böckerlyckade jag med förra året också så känner mig stolt. kanske blir en i år med men vågar inte riktigt tänka på det än för det känns så läskigt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har några riktigt usla böcker som jag tror min syster skulle gilla :) Men det görs minsann inte så lättvindigt så jag funderar vidare...

      Radera