söndag 11 december 2011

Är jag bokberoende?

Det här lilla, (o)trevliga testet hittade jag hos Sagan om sagorna och tja, gissa vad...

1. Om du är på middag eller fest slutar det alltid med att du diskuterat minst en bok under kvällen.
Självklart, vad ska jag annars prata om? Böcker är ju mer troligt att folk är intresserade av än datorer och programmering.

2. Om du har en timme ledigt, ensam hemma, slutar det ofelbart med att du läser.
Självklart även här. Det gäller att passa på när ingen stör och allt det andra, tråkiga, kan man göra senare.

3. Du säger om bio: "Ja, filmen var okej, men jag har läst boken också, och den var bättre".
Jag har nog ännu inte sett filmen som är bättre än boken.

4. Du vill inte erkänna det, men dömer ibland ut människor som säger att de aldrig läser.
Jag kan inte föreställa mig ett liv utan att läsa. Det behöver inte nödvändigtvis vara böcker och skönlitteratur, men läsa måste man väl?

5. Du får panik när någon bok blir riktigt omtalad, och du har missat den.
Snarare blir jag sådan att jag inte vill läsa en riktigt hypad bok. Åtminstone inte med en gång, när alla andra läser den.

6. Om du har barn försöker du indoktrinera dem till att bli små bokmalar.
Jag har inga egna barn, men det har inte hindrat mig från att försöka indoktrinera mina syskonbarn.

7. Du kan inte tänka dig att slänga böcker, ens om de är usla.
Slänga böcker? Blasphemy!

Phu, bara sex av sju. Då kan jag väl inte vara bokberoende? Eller?

7 kommentarer:

  1. Haha, då får jag kanske passa på att fråga vad du programmerar (språk)? Jag håller på med C# och sql mest.

    SvaraRadera
  2. Underbar! "Lånade" den genast!

    SvaraRadera
  3. @Cissi: Det är samma för mig, C# och SQL :)

    SvaraRadera
  4. Klarade mig också undan sju klockrena svar så jag kan inte heller vara total beroende. ;)

    SvaraRadera
  5. jag är helt beroende... Sagan om ringen tycker jag var lyckad som film.

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar lista. jag lånade den :) hoppas det är okej. Kram

    SvaraRadera
  7. @Marie-Louise: Alla listor är till låns :)

    SvaraRadera