onsdag 14 december 2011

Tematrio - Nobelpristagare

Veckans Tematrio från Lyran handlar om Nobelpristagare, tre som man gillar eller är nyfiken på. Jag väljer att ta upp tre som jag gillar, eftersom jag inte är så förtjust i typen av författare och böcker som premierats de senaste åren.

1. Albert Camus (1957). Jag var helt betagen i hans Pesten, trots att jag läste den som ett skolprojekt. Främlingen är inte heller dum.

2. John Steinbeck (1962). Jag säger bara Öster om Eden, Möss och människor, Pärlan... En stor författare.

3. William Golding (1983). Flugornas herre, kan det bli otäckare? Tyvärr det enda jag läst av honom, kanske borde man leta upp något mer.

4 kommentarer:

  1. Tre fantastiska författarskap, utan tvekan.

    SvaraRadera
  2. Jag upptäckte att jag faktiskt läst fler Nobelpristagare än jag trodde, men dessa är de som jag gärna hade läst igen.

    SvaraRadera