måndag 15 april 2019

TV-serie: Suits #3

Titel: Suits
Originaltitel: Suits
Genre: Drama
Skapad av: Aaron Korsh
TV-bolag: Netflix
Skådespelare: Gabriel Macht, Patrick J. Adams, Sarah Rafferty, Meghan Markle, Gina Torres
Premiär: 2013-07-16
Produktionsland: USA
Antal avsnitt: 16
Avsnittslängd: ca 45 min
Såg den på Netflix februari-april 2019





Handling
Maktbalansen skiftar och gränser överskrids. Efter att advokatfirman har slagits ihop med ett högt ansett brittiskt företag testas lojaliteten mellan dynamiska advokaten Harvey Specter, juridiska underbarnet Mike Ross och deras chef, verkställande delägare Jessica Pearson.

Min kommentar
Andra säsongen av Suits var något av en besvikelse och därför lockade det inte riktigt att fortsätta se. Att det har tagit nästan två månader att se sexton avsnitt talar kanske sitt tydliga språk, tredje säsongen är ännu ett litet snäpp sämre.

Det enda som egentligen händer i alla dessa sexton avsnitt är att de brottas med interna intriger. Det är något som jag inte alls gillar och jag är så otroligt less på det. Personligen tycker jag att serien var mycket bättre när advokaterna gjorde sitt jobb och det hela tiden var avslutade fall i varje avsnitt. I stället får jag dras med trista evighetslånga trådar där brott döljs med nya brott. Och alla dessa interna stridigheter. Så tråkigt. Ibland glimmar det till, men det är på tok för lite och alldeles för sent.

Varken Harvey eller Mike är de personer som de var i början, nu är de som vilka som helst. Donna är egentligen den enda som håller stilen och hon är fortfarande en favorit. Jessica är bara en hemsk människa. Förvånande nog så är Louis Litt den som har tagit sig bäst och det är nästan så att jag gillar honom nu. Kemin mellan karaktärerna är helt borta och så är även, nästan, humorn.

Just nu känns det som att det inte kommer att bli någon fjärde säsong för oss. Det finns ju så mycket annat att titta på.



TV Time har serien 9,12 i genomsnitt.
IMDb har serien 8,5 i genomsnitt (beräknat på 322 945 betyg).
Jag ger säsongen 3,0.


Serien är
TråkigKlurig
RoligFörutsägbar
TrovärdigSnyggt foto
OsannolikSpännande
RomantiskFör lång
SorgligFör kort

Serien kan köpas på cdon och discshop.

4 kommentarer:

  1. Vi såg ju början på den här serien, men jag är osäker på hur många säsonger. Sen har jag sett ströavsnitt och det har räckt gott och väl...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det här är inte längre någon favorit, men någon gång kanske vi återvänder. När vi har sett allt annat vi vill se... :)

      Radera
  2. såg ju denna i svt, jag gillade mer än maken, såg det kungliga bröllopet också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så väldigt konstigt att tänka att hon faktiskt är gift med en äkta prins :)

      Radera