onsdag 8 april 2020

Tänk snabbt! Påskedition (v.15)

Tänk snabbt är något som numera återkommer varje vecka hos enligt O. Jag tänkte hänga på där den här veckan, som ju så klart är inriktad på påsken.

Gult eller grönt?
Gult har nog aldrig varit någon favoritfärg, även om jag kan gilla den ibland. Grönt däremot kommer snäppet under lila.

Påsköl eller påskmust?
Helst vill jag inte ha något av det. Jag dricker visserligen öl, men bara lager. Inte mörkt öl. Och must är alldeles för sött, men måste jag så...

Påskägg eller påskris?
Jag är allergisk mot björkpollen, så riset går bort. Att leta efter påskägg var något jag gjorde när jag var liten, en tradition som jag gärna hade sett återinförd.

Påskhare eller påskkärring?
Påskharen kommer med godis. Valet är enkelt.

Påskekrim eller klassiska berättelser?
Det ena utesluter ju inte det andra, men jag som oftast läser deckare brukar av någon anledning (omedvetet) inte läsa deckare till påsk. I år har jag planerat in påskekrim.

4 kommentarer:

  1. Tycker också must är alldeles för sött men valde det i alla fall i brist på bättre

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hellre lite för söt dricka än mörk öl 🙂

      Radera
  2. Jag gillar inte heller mörkt öl. Lager är mycket godare. Jag har faktiskt planerat in en kriminalhistoria i påsk, eftersom det finns med i Kaosutmaningen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lager är nog den enda öl som jag kan dricka och tycka att det är gott 🙂

      Radera