torsdag 9 juli 2020

Hett i hyllan #256

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Lite mer från Bokmässan 2016...
Jag tror inte att jag kände till Utan dig av Pernilla Alm innan jag såg den i feelgoodbubblets goodiebag.

Detta är nog ännu en av de där böckerna som jag tittar lite undrande på och funderar över genren. Det är ju svårt att bedöma utan att ha läst den, förstås. Och det ska ju vara svärta i en feelgood. Faktum är att det nästan är så att ju svartare svärta desto bättre feelgood, så den här kan ju vara bra. Det är nog i alla fall snart dags att börja gräva i den här feelgoodshögen. Jag villhöver feelgood.

Så här står det på baksidan:
Vad händer när livet tar oss på avvägar och tillvaron slås i bitar på ett ögonblick?

Bostadsrätt i centrala Stockholm. Bröllopsplaner och tankar på barn. Mikaela och Thomas står i startgroparna för sitt liv tillsammans, när Thomas är med om en klättringsolycka och allt förändras. I känslostormarna efter olyckan flyr Mikaela till ett destruktivt liv i Barcelona för att glömma det som varit. Men verkligheten kommer till slut i kapp.

Det är dags för Mikaela att konfrontera sina rädslor och stå för de val hon har gjort. Om inte hon tar ansvar för sin lycka, vem gör det då?

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

7 kommentarer:

  1. Jag har läst en annan av henne som jag gillade jättemycket. Fick maken att läsa, men han gav upp en bit in...
    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2020/07/09/hett-i-hyllan-203/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där ser man. Själv hade jag aldrig hört talas om henna, tror jag.

      Radera
  2. Håller med om att det låter lite mer feelbad men gissar på ett lyckligt slut så... Jag har bara skumläst Läxfritt av henne, där vi för övrigt är ense. Min heting: https://bokdivisionen.wordpress.com/2020/07/09/hett-i-hyllan-atstort/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ganska säker på att där är ett lyckligt slut 🙂

      Radera
  3. Det är som med så många böcker jag inte känner till. Den kan vara bra. Och om du fick den i feelgood-kassen så slutar den nog positivt.
    http://mosstanten.se/2020/07/09/hett-i-hyllan-64-oar-i-strommen/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Feelgood måste ju ha lite svärta för att bli riktigt bra, tycker jag, men det får ju liksom inte bli deprimerande.

      Radera
  4. Här finns min hett i hyllan
    https://mittbokintresse.blogspot.com/2020/07/hett-i-hyllan-vecka-28-2020.html

    SvaraRadera