fredag 31 juli 2020

Lite nytt igen

Efter en liten kort semestertripp så låg det två bokpaket och väntade när jag kom hem.

Förra sommaren läste jag en annan bok av Emma Donoghue (Miraklet) som jag tyckte väldigt bra om. Därför blev jag ju inte ledsen när jag hittade hennes nya, Fränder, i ett av paketen. Det låter som att den kan vara intressant. Tack till Louise Bäckelin Förlag!

Morden i London av Mick Finlay är tydligen andra delen i en serie, Arrowood. En serie som jag uppenbarligen har missat helt. En konkurrent till Sherlock Holmes alltså? Det låter spännande. Tack till HarperCollins!

4 kommentarer:

  1. Donoghues bok är jag lite intresserad av!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas den inte ska ligga oläst lika länge som Miraklet gjorde...

      Radera
  2. Är lite nyfiken på Morden i London så ska bli spännande att se vad du tycker om den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den kommer det nog att dröja innan jag läser. Tror jag. Det är ju andra delen i en serie och det är ju det där med att läsa i ordning.

      Radera