måndag 2 juli 2012

Femton böcker

Hos TinaO hittade jag en rolig liten grej, en utmaning om man så vill. Man ska presentera femton böcker utifrån följande lista:

1 … har med något som alltid finns i vårt kylskåp att göra.

2 … har med en tid jag saknar att göra.

3 … har med en ovana jag har att göra.

4 … har med något jag ser fram emot att göra.

5 … påminner mig om min barndom.

6 … har med en onödig sak som gör mig ”lycklig” att göra.

7 … har med en plats jag vill till just nu att göra.

8 … har med något nödvändigt ont att göra.

9 … har med en blomma jag tycker om att göra.

10 … har med något uppifrån att göra.

11 … har med en semesterresa jag har gjort att göra.

12 … har med en sak jag aldrig ska göra att göra.

13 … påminner mig om min ungdom.

14 … har med idag att göra.

15 … gör mig glad.

De här inläggen kommer att presenteras oregelbundet och sporadiskt, men de kommer.

6 kommentarer:

  1. Vad roligt att du också ska göra den :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer nog att bli en riktig utmaning att hitta böcker till alla dessa punkter, men jag tänker ta god tid på mig :)

      Radera
  2. Vad kul att du också hoppade på utmaningen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. En del kommer nog att bli ganska långsökt, men det är kul :)

      Radera
  3. Jag håller också på med den. men har bara gjort första inlägget ännu. Visst verkar det kul?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det verkar skoj och det är ju många som gett sig på den.

      Radera