söndag 1 juli 2012

Månadsbokslut juni 2012

Antal lästa böcker i juni 2012: 9

1. Frukta inte av Anne Holt
2. Fyrmästarns dotter av Ann Rosman
3. Rymd utan stjärnor av Jonas Moström
4. Till offer åt Molok av Åsa Larsson
5. Sommarljus och sen kommer natten av Jón Kalman Stefánsson
6. Dödsmässa av Arne Dahl
7. Silverkronan av Anna Jansson
8. Det fjärde offret av Mari Jungstedt
9. Sockerdöden av Unni Lindell

Antal lästa sidor: 3330
Snittbetyg (10-gradig skala): 7.33

Kriminalroman: 8
Drama: 1

Boktolvan: 1
Nordisk läsutmaning: 1
Hyllvärmare: 4

Kvinnor: 6
Män: 3
Duo: 0

Originalspråk (svenska): 6
Författare jag inte läst tidigare: 2
Biblioteksböcker: 0
E-böcker: 0 (egentligen en halv, eftersom jag "växelläste" Sockerdöden e-bok/pappersbok)

Månadens bästa: Till offer åt Molok av Åsa Larsson
Månadens sämsta: Sockerdöden av Unni Lindell
Månadens överraskning: Fyrmästarns dotter av Ann Rosman
Månadens besvikelse: Rymd utan stjärnor av Jonas Moström
Månadens otäckaste: Ingen

5 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det blev en bra månad till slut, läsandet tog fart sista veckan :)

      Radera
  2. Månadens överraskning var för min del också Ann Rosman "Fyrmästarens dotter" och jag ser fram emot att få tag i nästa bok "Själakistan" av henne :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är rädd för att Rosman kan vara en ny favorit :)

      Radera
  3. SV: Haha, ja samma här. Det borde komma en hel del nästa vecka ;)

    SvaraRadera