lördag 7 mars 2020

Månadsbokslut februari 2020

Antal lästa böcker i februari 2020: 5

08. Outsidern av Stephen King
09. Kött och ben och vatten av Luiza Sauma
10. Sonjas hemlighet av Åsa Hellberg
11. Begrav dina döda av Louise Penny
12. Fjällgraven av Michael Hjorth & Hans Rosenfeldt

Antal lästa sidor: 2073
Genomsnitt/dag: 71
Genomsnitt/bok: 414

Snittbetyg: 3,5
Ingående i serie: 3
Påbörjade serier: 0
Avslutade serier (läst senast utgivna/översatta): 0

Drama: 1
Feelgood: 1
Kriminalroman: 2
Skräck: 1

Boktolvan: 1 (2/12)
Finish that series: 2 (3/18)
Hyllvärmare: 5 (10/36)
Vi möts igen: 0 (1/6)

Kvinnor: 3
Män: 2
Duo: 0

Originalspråk (svenska): 2
Originalspråk (engelska): 0
Författare jag inte läst tidigare: 1
Biblioteksböcker/e-lib: 0

Ljudböcker: 0
Recensionsexemplar: 1

Antal nykomna böcker: 4
Antal bortskänkta böcker: 0

Månadens bästa: Begrav dina döda av Louise Penny
Månadens överraskning: Kött och ben och vatten av Luiza Sauma
Månadens besvikelse: Outsidern av Stephen King
Månadens roligaste: Sonjas hemlighet av Åsa Hellberg
Månadens mysigaste: -
Månadens otäckaste: -

Kommentar:
Februari började bra och det såg lovande ut. Sedan blev jag däckad i influensan och orkade inte läsa en enda sida på nästan en hel vecka. Så kan det gå. Böckerna jag läste befann sig dessutom i det där mellanmjölkslandet. Oftast.

Tre av böckerna ingår i olika serier och två av dem är med i min Finish That Series-utmaning. Ingen av dem är den senast utgivna delen och ingen är heller första delen. En Boktolva blev läst, men någon Vi möts igen blev det inte. Alla böckerna var hyllvärmare och endast en var ett recensionsexemplar.

Antalet nya böcker stannar vid fyra stycken och dem kom sambon hem med. Att det blev så få beror bara på att jag var sjuk på bokreadagen och ännu inte har orkat hämta de två paket som ligger på posten. Inga böcker fick flytta vidare, hem till någon annan.

Om månadens bästa: Louise Penny verkar än så länge vara ett säkert kort. Begrav dina döda är ensam i toppen.
Om månadens överraskning: Kött och ben och vatten kändes inte alls som min typ av bok, men det var betydligt bättre än jag hade förväntat mig.
Om månadens besvikelse: Det känns inte alls bra att vara besviken på Stephen King, men Outsidern blev mest bara konstig.
Om månadens roligaste: Sonjas hemlighet var lite för hysterisk för mig, men klart roligast.
Om månadens mysigaste: Jag saknar fortfarande mysigt.
Om månadens otäckaste: Inte ens King lyckades skrämma mig.

2 kommentarer:

  1. Att King blev en besvikelse för dig är verkligen märkligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ganska förvånad själv, men den boken gillade jag faktiskt inte. Eller jo, den började bra, men sedan...

      Radera