tisdag 25 juli 2023

Läsplanering augusti 2023

I augusti hoppas jag få läst massor, men jag tänker att jag inte planerar in för mycket ändå. Det är ganska mycket olika aktiviteter på gång och de tar ofta en hel dag i anspråk, men jag kommer bara att jobbade två första veckorna. Sedan är jag ledig.

Den sorgsne busschauffören från Alster av Håkan Nesser. Finish That Series. Hyllvärmare.
Fotografiet av Carina Bergfeldt. Vi möts igen. Hyllvärmare.
Som man sår av Michael Hjorth & Hans Rosenfeldt. Finish That Series. Hyllvärmare.
Jag kan inte sluta gråta av Anne Liljeroth. Hyllvärmare.
Morgon i Jenin av Susan Abulhawa. Boktolva. Hyllvärmare.

4 kommentarer:

  1. Morgon i Jenin är en hyllvärmare hos mig som jag tänkt jag ska läsa...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den känns ju dessvärre fortfarande aktuell. Jenin har nämnt flera gånger i nyheterna den senaste tiden.

      Radera
  2. Vi ligger i fas när det gäller Nesser. Den sorgsne busschauffören från Alster är den som står på tur av hans böcker - när jag nu väljer att börja lyssna. Under semestern blir det mycket mer läsning än lyssning (istället lyssnar jag på sommarpratarna).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kom ju dessutom en ny del nu i dagarna (eller är det i morgon?). Jag tyckte jag läste någonstans att det skulle vara slut efter Styckerskan från Lilla Burma.

      Radera