fredag 28 juli 2023

Lil Peep Book Tag

Vargnatts bokhylla har haft en hel del roliga taggar. Så även den här.

1. Life – A book character that reflects either your life experiences or shares your outlook on life.
Så svårt. Jag funderade länge och väl och bestämde mig för att göra det väldigt enkelt för mig. Det får bli Radhusdisco av Morgan Larsson. Den handlar om Morris och hans uppväxt på 80-talet då han var ungefär lika gammal som jag var då.

2. Star Shopping – A hyped book that actually deserved the hype.
Ensam på Mars var väl hajpad? Den är så värd det.

3. Haunt U – A book you could not stop thinking about after you finished.
När jag slog igen Det mörka tornet av Stephen King så hade jag under drygt 3000 sidor hängt med Roland och hans ka-tet. Jag drabbades av svår separationsångest.

4. Beat It - Unhaul a book RIGHT NOW! If you can't/don't want to unhaul, what book WOULD you unhaul? Or what is one time you were glad to return a book to the library?
Jag har några böcker som väntar på att få flytta hem till någon annan. Den senaste som hamnade där är Karthago av Joyce Carol Oates. En bok som inte passade mig på något sätt.

5. Glassy – A literary relationship you really admire.
Armand Gamache och hans sidekick Jean-Guy Beauvoir.

6. Crybaby – A book that comes with an anecdote about how/why you cried.
Nej, jag har nog ingen anekdot om det. Det närmaste jag kommer är En man som heter Ove, som jag inte vågade läsa förrän ett halvår efter att min pappa dött. Pappa var så lik Ove. Precis som jag.

7. Hellboy – A book that introduced you to a new genre you now love.
Genrer är svåra grejer. En ny, som jag inte ens visste fanns, är lad-lit, som tydligen Jonathan Tropper skriver. Den första jag läste av honom var Konsten att tala med en änkling.

8. The Brightside - A book that others hate, but you love enough to push past the negativity.
Jag känner nog faktiskt inte till någon sådan bok.

9. Sex With My Ex – An author you didn’t like, but decided to give a second chance.
Vi kan ta Tana French här. Jag gillade inte alls den första boken jag läste av henne. Eftersom varenda bokbloggare tycktes älska hennes böcker så läste jag en till. Den gillade jag.

2 kommentarer:

  1. För mig är det lite tvärtom med Tana French, den första jag läste är den jag gillat bäst. Sen har det bara gått utför när jag försökt med andra böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så märkligt, men så kan det ju bli. Vi gillar/ogillar olika saker.

      Radera