lördag 7 september 2024

Just nu - september

Första lördagen i månaden hakar jag som vanligt på den ny-gamla kulturkollutmaningen.

Just nu ...

... läser jag ... Mörkare än döden av Cara Hunter. En riktigt bra brittisk serie där man nästan aldrig kan klura ut vad det är som egentligen har hänt. Det gillar jag. Detta är sjätte delen och, just nu, den senaste. Så nu får jag vänta länge på nästa. Den lär bli utläst i dag, sedan får vi se vad det blir.

... ser jag på ... en del TV-serier. Bland annat Över Atlanten, Lost in space (säsong 3),  Sommaren med släkten, Bäst i test och så har enligt O lyckats få mig så nyfiken att vi har börjat se Pørni.

... lyssnar jag på ... förmodligen Retro FM, eftersom det blir en del sitta i bilen i dag.

... njuter jag av ... att åka runt på en dagsutflykt på Österlen. Alla turister, nästan, har lämnat så nu är det fritt fram att besöka örtagårdar, chokladtillverkare, musterier, glasskiosker, gårdsbutiker och, sist men inte minst, äta Skånes bästa äggakaka.

... längtar jag efter ... semestern. Den andra delen och den som är semester-semester. Då är det vila och avkoppling som står högst upp på prioriteringen. Bara en jobbvecka kvar, sedan bär det iväg till Spanien i två veckor.

8 kommentarer:

  1. Både Österlen och Spanien låter härligt. Utom värmen som eventuellt kommer då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har betydligt högre toleransnivå för värme när jag är på semester. Och så sägs det att vi har luftkonditionering där också. Det hjälper riktigt mycket.

      Radera
  2. Jag har aldrig varit på Österlen trots 3,5 år i Malmö. Inte i Spanien heller men jag gillar inte solsemester.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Österlen är fantastiskt vackert. Utan turisterna då 🙂 Jag gillar inte heller solsemester, så solar gör vi inte.

      Radera
  3. Semester i september låter härligt! Tack för påminnelsen om Cara Hunter. Har tänkt läsa något av henne länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vintern blir lite lättare att ta sig igenom med semester i september 🙂 Cara Hunter är nästan lika bra som Louise Penny, fast på ett annat sätt.

      Radera
  4. Mmm … nu blev jag sugen på äggakaka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Igår var den, kort sagt, perfekt 😋

      Radera