söndag 18 mars 2018

Smakebit på søndag: Inget annat mörker

En smakebit på søndag är ett stående inslag bland bokbloggare och stafettpinnen har nu tagits över av den norska bokbloggen Betraktninger. Varje vecka väljer vi ett stycke i boken vi läser och delar med oss av det. Ett spännande sätt att få veta vad andra läser.

Läsningen går bra nu, jag ligger till och med ganska rejält före min planering. Jag hade lite problem att välja ny bok, men till slut föll valet på Inget annat mörker av Sarah Hilary. En bok jag har varit nyfiken på väldigt länge. Tyvärr så är detta andra delen i en serie om Marnie Rome och jag har inte läst den första. Det är egentligen ganska otroligt att jag läser denna ändå, men jag kände lite att jag faktiskt inte ville läsa en bok som inte finns i hyllan redan. Inte heller hade jag lust att köpa en. Alltså fick det bli så här.

Min smakebit är från sida 155 i e-boken.
    Persikor.
    Någon hade ställt hit en burk med persikor.
    Hon sjönk ner på huk, för att försäkra sig om att hon såg rätt.
    Den var av samma märke som burkarna nere i bunkern. Men utan fuktfläckar och rost. Den här burken var ny, men av samma märke.
    Placerad mellan nallarna och de konstgjorda blommorna och korten till de döda pojkarna, av någon som visste, om inte hur de hade dött, så i alla fall vad deras sista måltid hade bestått av.
    Konserverade persikor.
    Ett märke som var populärt bland preppers.
    

34 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten. Jag blir nyfiken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev jag också när jag fick ögonen på den första gången :)

      Radera
  2. Jag känner inte till författaren, ska kika lite , blev nyfiken, tack för smakbiten

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten. Kände varken till författare eller bok, så nu inväntar jag ivrigt din recension :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så du har lyckats missa denna? Det får du nog faktiskt ta och rätta till ;)

      Radera
  4. Ordet preppers väckte ju min uppmärksamhet ( skadad för livet av Lars Wilderäng i den bemärkelsen hehe ), blir kul att se vad du tycker och om jag ska plocka upp den. Kanske jag gör det ändå. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste väl att just det ordet skulle trigga någon :) Själv visste jag inte ens om att det fanns med.

      Radera
  5. Tack för smakebiten, väntar spänt på din recension av denna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Än så länge är den väldigt bra.

      Radera
  6. Låter intressant. Ser framemot din recension jag med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag börjar känna det tunga ansvaret nu ;)

      Radera
  7. Låter intressant. Har den första boken kommit på svenska?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är spännande. Första boken heter Någon annans skuld på svenska, den kom 2014 eller så. Känner nog att jag måste läsa den också :)

      Radera
  8. Det hørtes spennende ut. Jeg er fryktelig kronologisk i hodet og må lese alle bøker i rekkefølge. Ikke bare serier, men også for eksempel krimbøker som handler om samme detektiv. Men det har hendt at jeg har hatt bok 2 her og har begynt på den. I de tilfellene jeg har likt den godt har jeg likevel lagt den fra meg for å lese den første boken først. Det er nesten slitsomt å ha det slik :-D
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är egentligen likadan, men jag tvingade mig själv att strunta i det den här gången. Har tillräckligt med böcker att läsa och vill egentligen inte skaffa fler just nu. Som det känns just nu så kommer jag att läsa första delen också. Det är inte alltför många referenser till den, men jag tror jag gillar det här :)

      Radera
  9. Den låter intressant. Tack för smakbiten! Hahaha, numera är det mer regel än undantag att jag inte läser en serie i ordning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har inte hänt sedan 2009 att jag läst en serie i oordning :)

      Radera
  10. Helt ny för mig, men riktigt spännande smakbit och jag gillar omslaget också. Skall hålla utkik efter din recension :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trots att jag läser den som e-bok så är den väldigt bra :)

      Radera
  11. helt okänd bok för mig! tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  12. Låter intressant. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Börjar närma mig slutet och den är väldigt bra än så länge.

      Radera
  13. Jag känner att det är stort att du inte läser serien i ordning!

    SvaraRadera
  14. tack för smakbiten, jag blir sugen... på persikor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev jag också när jag läste det stycket :)

      Radera
  15. Okänd bok för mig, tack för smakbit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har inte synts speciellt mycket, konstigt nog.

      Radera
  16. Låter spännande, tack för smakbiten ;)

    SvaraRadera
  17. Låter som en lovande bok. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte fatta att jag har låtit den stå oläst så länge.

      Radera