tisdag 12 juni 2018

Veckans topplista: Bokomslag - blommigt

Tisdag igen. Då är det som vanligt dags för Veckans topplista som sköts av Johannas deckarhörna.

Veckans tema: Bokomslag - blommigt.

Återigen omslag och den här gången blommor. Det finns det inte så många i mina hyllor, men fem borde jag ju hitta i alla fall. Det får bli en del gränsfall, känner jag, för om de har någon blomma så är det inte många, speciellt blommigt blir det liksom inte.

1. Manglade dukar och vikta servetter av Ewa Klingberg är en riktigt mysig feelgood.
2. Tiggaren av Sofie Sarenbrant. Femte delen i serien om Emma Sköld.
3. Projekt Rosie av Graeme Simsion, en fantastiskt rolig bok med hög igenkänningsfaktor. För mig.
4. Daisy i kedjor av Sharon Bolton. Inte hennes bästa, men med den lägstanivån så är den ändå väldigt bra.
5. Den frusna trädgården av Kristin Hannah. Inte riktigt en bok i min smak, den blev på tok för sentimental ibland, men då-tråden var fantastisk.

28 kommentarer:

  1. fina omslag, här är mina:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2018/06/blommigt-topplista.html

    SvaraRadera
  2. Tiggaren kom jag inte på trots att jag läst den

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag fick gå igenom vartenda omslag för att hitta fem :)

      Radera
  3. Svar
    1. Just den var väl inte så otippad :)

      Radera
  4. Det finns gott om blommiga omslag! Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, till och med bland mina böcker finns det några :)

      Radera
  5. Fina omslag, jag skymtar blåregn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är usel på blommor så jag har ingen aning :)

      Radera
  6. Daisy i kedjor var ju ett riktigt snyggt omslag med gult och svart som kontrastfärger. Och prästkragar i en känga. Den idén måste jag låna någon gång när jag själv fotar :) Jag har inte läst någon av dem, men i sommar skall jag läsa Ewa Klingbergs uppföljare till den du har med i topplistan. Det blir spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, du har inte läst Manglade dukar och vikta servetter? Då får du göra det sedan :) Jag ska också läsa uppföljaren nu i sommar.

      Radera
  7. Kul att se dina omslag. Jag har bara fokuserat på omslagen den här gången, blommor i olika fackböcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade inte en tanke på fackböcker, men jag tror inte det hade hjälpt :)

      Radera
  8. Jag hittade många med blommor, men valde ändå väldigt avgränsat ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blommor är nog vanligare på andra genrer än de jag läser :)

      Radera
  9. Jättefina omslag. Ewa Klingbergs bok är den enda jag läst. Den är så bra.

    SvaraRadera
  10. Har läst tre av fem. Daisy i kedjor är jag nyfiken på!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var ganska spännande, men inte hennes bästa.

      Radera
  11. har läst Klingberg, men Daisy i kedjor kände jag inte till.

    SvaraRadera
  12. Fina omslag. Har inte läst någon.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ändå en väldigt blandad kompott.

      Radera
  13. Sharon Bolton, det var ju längesen. Hon skulle nog platsa hos mig i sommar!

    SvaraRadera