måndag 25 januari 2021

TV-serie: The Big Bang Theory #3 (2009)

Titel: The Big Bang Theory
Originaltitel: The Big Bang Theory
Genre: Komedi
Skapad av: Chuck Lorre, Bill Prady
TV-bolag: Hulu
Skådespelare: Jim Parsons, Johnny Galecki, Kaley Cuoco, Simon Helberg, Kunal Nayyar
Premiär: 2009-09-21
Produktionsland: USA
Antal avsnitt: 23
Avsnittslängd: ca 25 min
Såg den på discovery+ oktober 2020-januari 2021





Handling
Världarna kolliderar i säsong 3! Kärleksaffären med Penny öppnar upp en ny, underbar värld full av romans för Leonard, men Sheldon tycker att världen ska vara som den alltid har varit. Det leder till ett galet komiskt triangeldrama där den smarta men insnöade Sheldon och den praktiska och jordnära Penny slåss om att vara hypotenusan.

Min kommentar
Det var dags för ännu en säsong av The Big Bang Theory, som lunch-TV. Jodå, sambon och jag jobbar fortfarande hemifrån, båda två. Tyvärr så blir det inte mer än två-tre avsnitt i veckan, av olika skäl och det är lite tråkigt när tittandet blir så utdraget. Jag minns ju knappt vad som händer. Får kanske försöka bättra oss där.

Just den här säsongen verkar jag inte ha sett så mycket av tidigare, det kommer flera avsnitt som jag inte har sett något alls av. Det är kul. Ju mer jag ser av Sheldon, desto mer tycker jag om honom. Jag kan så känna igen mig i vissa saker som han gör/säger. Det känns som att jag hade kunnat bli precis så om min inre Monika hade fått fria tyglar.

Om Sheldon är storfavoriten så ligger nu Penny på en säker andraplats. Hon må vara outbildad, men dum är hon inte. På många sätt är hon smartare än alla dessa akademiker. Tillsammans. Leonard kommer nog trea på listan. Han och Penny får äntligen ihop det. De är så omaka att det blir roligt. Howard fortsätter att vara okänslig och otroligt slemmig. Även han lyckas hitta en flickvän, Bernadette. Otroligt nog. Plötsligt är hon dock inte med längre. Raj... jag tycker nog mest synd om honom, faktiskt. Jo, just det. Även Sheldon träffar någon. Howard och Raj tvingar honom att gå på dejt och dejten är ingen mindre än Amy. Jag hade ingen aning om att de träffades så tidigt i serien.

Även tredje säsongen av The Big Bang Theory bjuder på många förlösande skratt. Det bästa är ändå att jag skrattar med, inte åt. Här finns så mycket värme och kärlek att det aldrig (i alla fall väldigt sällan) blir plumpt.

Jag hittar tyvärr inte en enda trailer för tredje säsongen.

TV Time har serien 8,14 i genomsnitt.
IMDb har serien 8,1 i genomsnitt (beräknat på 719 212 betyg).
Jag ger den 5,0.
Serien är
SpännandeTråkig
KlurigFörutsägbar
TrovärdigOsannolik
Snyggt fotoRolig
RomantiskFör lång
SorgligFör kort
FartfylldLångsam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar