fredag 11 november 2022

Nytt i hyllan

Jag vet inte riktigt vad det är som har hänt, men det har börjat trilla in böcker i en ganska så strid ström nu. Nej, jag klagar inte. Jag är själaglad, men jag undrar vad som har hänt.

Först kom Rakbladstårar av S A Cosby. Jag har ännu inte läst hans Asfaltsland, men för bara någon vecka sedan hamnade den på den preliminära listan för nästa års Boktolva. Den är väl så gott som bestämd så oddsen talar för att den blir läst. Tack till Modernista!

Nästa bok som kom fick mig nästan att jubla, Råttjakten av M W Craven. Fjärde delen i den fantastiska serien om Washington Poe. Den kommer jag att läsa så fort det blir en lucka. Tack till Modernista!

Sedan ramlade Tyst savann av Sigbjørn Mostue in. Det här är andra delen om den pensionerade specialsoldaten Even Stubberud. Förra boken var ruggigt bra så jag ser väldigt mycket fram emot att läsa denna. Tack till Modernista!

En bok som jag aktivt tackat ja till kom också. Defekta superhjältar av Hans Olsson låter kanske inte helt som en bok för mig. Jag har ju lite svårt för superhjältar, men jag tyckte så mycket om tonen i hans förra bok och beskrivningen av den här nya hade exakt den tonen.. Det ska bli spännande att läsa! Tack till Hans Olsson och Zakuli Förlag!

2 kommentarer:

  1. Så många fina böcker. Kul! Ingen av de har dykt upp här, men jag har nog böcker så det räcker ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag kan inte påstå att jag har brist på böcker att läsa. Det skulle nog räcka fem-sex år 😬

      Radera