torsdag 30 mars 2023

Hett i hyllan #398

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Vi börjar närma oss slutet, men här är ännu en från bokrean 2019.
Även Skendöda av Louise Boije af Gennäs inhandlades på rean.

Jag har ju försökt sluta med att köpa på mig serier utan att ha läst en enda del, men denna lyckades jag inte stå emot. Samtidigt som jag köpte första delen så fick även denna hänga på. Och då har jag ändå inte läst något alls av henne. Det är i alla fall andra delen i Motståndstrilogin (och jodå, tredje delen har jag minsann också köpt, men den dyker inte upp i Hett i hyllan än på ett tag). Det återstår att se om hon dyker upp i min Boktolva nästa år ...

Så här står det på baksidan:
Sara har bestämt sig för att återvända till Stockholm från Örebro, trots de märkliga och traumatiska händelser som präglat hennes första höst i huvudstaden. Mer på sin vakt än någonsin byter hon till ett jobb inom konsultbranschen och flyttar till en ny stadsdel i hopp om att de ansiktslösa förföljarna ska lämna henne i fred. Men den mardrömslika utpressningen tar snart vid där den slutade. Omgiven av finansvärldens korruption och maktspel måste Sara ställa sig frågan: finns det överhuvudtaget någon hon kan lita på?
Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

7 kommentarer:

  1. Är säkert spännande, men jag vet inget om författaren och har inte läst något av henne.
    http://mosstanten.se/2023/03/30/hett-i-hyllan-198-samtal-med-oversynaren/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att jag skulle kunna gilla, men jag vet egentligen inte heller något om henne.

      Radera
  2. Den har jag läst, helt okej. https://eggetbok.blogspot.com/2023/03/hett-i-hyllan-153.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väldigt många verkar ha gillat den, vilket ju inte är någon garanti för att jag ska göra det, men sannolikheten är nog stor 🙂

      Radera
  3. Här är min hett i hyllan-bok
    https://mittbokintresse.blogspot.com/2023/03/hett-i-hyllan-vecka-13-2023.html

    SvaraRadera
  4. Boktolvan nästa år låter bra, det ska bli intressant att se om du gillar den! https://lottensbokblogg.wordpress.com/2023/03/30/hett-i-hyllan-340/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har skrivit upp henne på "långa-listan" för nästa års Boktolva. Får se om hon klarar sig igenom nålsögat.

      Radera