lördag 4 mars 2023

Just nu - mars

Första lördagen i månaden hakar jag återigen på den gamla kulturkollutmaningen.

Just nu ...

... läser jag Odinsbarn av Siri Pettersen, en bok som har stått oläst i hyllan i nästan åtta år. Jag vill ju så gärna gilla fantasy, men det är egentligen ytterst sällan som det funkar för mig. Den här boken är nog tyvärr ett exempel på sorten som inte funkar. Men då behöver jag ju i alla fall inte läsa resten av serien.

... ser jag på serier som bara är för underhållning, oftast. Som The Mentalist. Det har smugit sig in ett par andra serier också, som är lite mer krävande, men jag verkar klara både The Last Kingdom och Person of Interest. Tyvärr så har vi slukat alla Lego Masters, Domino Masters och Taskmaster, en del från alla möjliga länder, så någon sådan ren underhållning finns inte kvar.

... lyssnar jag på helst ingenting. De där få stunderna då det är helt tyst ... det är som ett mirakel.

... njuter jag av solen! Den har lyst här många dagar den här veckan. Om en stund blir det långpromenad i ett naturreservat.

... längtar jag efter Göteborgsresan nästa helg. Det ska bli så roligt att träffa mamma och syskon igen.

4 kommentarer:

  1. Vad synd om inte Odinsbarn funkade. Det gjorde den för mig. Förstår att du ser fram mot Göteborg :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag läste faktiskt ut Odinsbarn nu på morgonen och det känns som att jag mer eller mindre har plågat mig igenom den. Däremot så blev jag ju lite nyfiken på hur det ska fortsätta, men jag tänkte vänta och se om det går över 😁

      Det ska bli härligt att få komma "hem" några dagar!

      Radera
  2. Last Kingdom är ju inte så krävande. Bara att gå dit Uthred tar en! Jag har bara sett de första två säsongerna då serien verkade försvinna från svt efter ettan och jag har inga streamingtjänster. Men skaffar nån månad ibland av någon när jag blir sjuk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så klart går man dit Uhtred tar en, men det är så otroligt många människor med och de ser nästan likadana ut allihop och så mängder av politik. Det räcker för att göra det krävande 🙂

      Radera