måndag 4 februari 2019

TV-serie: Modern Family #8

Titel: Modern Family
Originaltitel: Modern Family
Genre: Komedi
Skapad av: Steven Levitan, Christopher Lloyd
TV-bolag: ABC
Skådespelare: Julie Bowen, Ty Burrell, Jesse Tyler Ferguson, Eric Stonestreet, Ed O'Neill
Premiär: 2016-09-21
Produktionsland: USA
Antal avsnitt: 22
Avsnittslängd: ca 25 min
Såg den på Netflix januari 2019





Handling
Claire kämpar för att hålla ordning på Pritchett’s Closets. Phil och Jay gör affärer med varandra. Det hettar till i Glorias hot sauce-företag medan Cam och Mitchell försöker hantera sin tweenie, Lily. Samtidigt kämpar Manny och Luke sig genom sista året i high school.

Min kommentar
Den här åttonde säsongen köpte jag faktiskt aldrig och jag är ganska nöjd med det. Nu i efterhand. I stället tittade vi på Netflix, där även nästa säsong finns. Jag tycker nog egentligen att den här serien borde ha avslutats när den var på topp, för någon säsong sedan. Den klarar inte riktigt att vara speciell längre utan det blir väldigt mycket samma likadant.

Mitch och Cam är fortfarande roligast, det verkar inte förändras. Luke får äntligen visa sig vara duktig på något, det gillar jag. Medan Alex inte längre lyckas med allt. Haley vinner i längden och även hon verkar vara smart, på sitt sätt. Castle (Nathan Fillion) dyker oväntat upp, men hans karaktär gillar jag inte.

Det som jag tycker skiljer den här säsongen från de tidigare är att familjemedlemmarna verkar komma närmre varandra. Att de till slut verkar komma över gamla oförrätter. Att de alltid ställer upp för varandra. Det blir ännu tydligare här. Som till exempel det resten av familjen Dunphy gör för Phil på hans pappas bröllop. Eller Mitch och Jay på det där hotellet.

Den här säsongen blev jag mer berörd än vad jag brukar bli och det verkar tyvärr vara på bekostnad av skratten. Och det är ju för skratten som jag tittar på den här serien.



TV Time har serien 7,9 i genomsnitt.
IMDb har serien 8,4 i genomsnitt (beräknat på 305 243 betyg).
Jag ger säsongen 3,5.
Serien är
TråkigKlurig
RoligFörutsägbar
TrovärdigSnyggt foto
OsannolikSpännande
RomantiskFör lång
SorgligFör kort

Serien kan köpas på cdon och discshop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar