torsdag 21 februari 2019

Helgfrågan v 8 (21 - 24 februari)

Nu är det minsann snart helg, igen och en bra inkörsport är Mias Helgfrågan.

Veckans fråga är: Vad läser du nu?

På bussen på vägen hem i dag så läste jag ut Enda vägen av Anna Jakobsson Lund, sista delen i trilogin om Systemet. En av de bästa dystopier jag har läst.

I morgon ska jag börja läsa Ristat i hud av Ashley Dyer. Den ser jag mycket fram emot att sätta ögonen i.

Veckans bonusfråga är: Vad ser du fram emot i vår?

Åh, det är så mycket! Jag får eventuellt chansen att bo på Yasuragi i Stockholm några dagar i april. Med jobbet då, men med ganska mycket fri tid. Och bara eventuellt. Till påsk ska vi ha en liten semester och åka Polen runt. Det ska bli spännande. Och gott. De har så vansinnigt god korv där. Sista dagen har vi tänkt möta upp med ett par vänner som just nu är stationerade i Szczecin.

Vi fick göra en omplanering vad gäller årets Göteborgsweekend och den kommer nu att ske i slutet av maj, som ju också får räknas till våren. Innan dess så ska jag ju så klart fylla år också och då ser jag fram emot att få en del nya böcker. Vilka vet jag inte än, men jag är ganska säker på att Marvatten av Ann Rosman kommer att finnas på önskelistan.

34 kommentarer:

  1. Vad härligt det är när man verkligen längtar efter att få läsa en viss bok. Sen verkar du ha flera sköna saker på gång! Vad kul. Jag och sambon var på Yasuragi 2005 så det var ett tag sen. Om du inte läst Sofie Sarenbrants bok Vila i frid så är den passande då :-). Även om den serien inte blev något favorit så var det kul med en plats man varit på. Polen har jag heller inte varit till...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att Yasuragi blir av, det skulle vara helt underbart och även om det är en jobbresa så har jag sett på schemat att det är tid över :) Jag hörde faktiskt talas om Yasurai för första gången när jag läste just Vila i frid :) Den boken kanske man inte ska tänka för mycket på om man faktiskt bor där...

      Radera
  2. Polen, dit har jag aldrig varit, det låter spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varit där några gånger och det är ett bra land att semestra i. Korven och ölen är både god och billig :)

      Radera
  3. har just beställt en rundresa i Polen i slutet av september. maken ville åka dit.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är fint, billigt och god mat. Vad mer kan man önska :)

      Radera
  4. Låte spännande med Polen, har inte varit där. Än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi försöker ju beta av europeiska huvudstäder och även om vi har varit i Polen tidigare så har vi inte varit i Warszawa, men nu ska vi dit :)

      Radera
  5. Mycket trevligt di har framför dig, polska vänner har jag, men inte varit där, ätit polsk mat i Göteborg.

    SvaraRadera
  6. Anna Jakobsson Lund måste jag ju ta och läsa något av!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag försöker få alla att läsa henne nu :)

      Radera
  7. Jag har inte läst Systemet-trilogin men har den högt upp på min lista. Jag har nämligen älskat de två andra böckerna jag läsa av Anna Jakobsson Lund :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara läst noveller av henne förutom de hör tre böckerna då. Även novellerna är riktigt bra.

      Radera
  8. Resor är alltid något att se fram mot.
    Jag har just börjat läsa Ristat i hud :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att resa är bland det bästa som finns och jag behöver nästan ha en att se fram emot, hela tiden :)

      Radera
  9. Ristat i hud står och väntar i min bokhylla. Hoppas hinna med den snart. Får ta och kika närmare på Anna Jakobsson Lund.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min Ristat i hud stod också och väntade ett tag i hyllan, men nu hamnade den först i kön :)

      Radera
  10. Polen, Stockholm och Göteborg. Jo, nog har du saker att se framemot i vår.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas att Stockholm blir av, men vi är många som vill följa med och alla får tyvärr inte plats.

      Radera
  11. Det låter som om du går en trevlig vår till mötes :) med lite bra böcker som krydda också så blir den svårslagen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det bästa är när man kan kombinera resor och läsning, vilket funkar i nästan alla fall :)

      Radera
  12. Ann Rosman ja, verkar som en författare man bör läsa något av. Kommer visst aldrig till skott med det. ;)

    SvaraRadera
  13. Polen är trevligt att besöka!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett trevligt land. God och billig mat :)

      Radera
  14. Polen är ju ett spännande ställe! Ann Rosman borde jag läsa något mer av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli intressant att åka runt där lite.

      Radera
  15. Du verkar ha en spännande vår framför dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lite rädd för att det ska bli för mycket, men det får väl gå det också. Stockholm är det ju inte säkert att jag får åka till.

      Radera
  16. Den serien vill jag läsa någon gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är mycket bra, så det tycker jag att du ska göra.

      Radera