fredag 18 september 2020

Efter sommar-enkät

Tack och lov (eller?) så blir det ju höst varje år och då kan man göra den här roliga enkäten som jag hittade hos Maddes bokblogg, efter en helt annan sommar än denna.

Hur blev din lässommar?
Med tanke på denna ganska så underliga sommar så är jag nöjd med min läsning. För en gångs skull så läste jag mer under semestern än vad jag brukar, men det kan ju bero på att det inte blev några resor.

Läste du det du hade tänk? Mer eller mindre?
Jag hade hoppats att läsa mer, men det gör jag ju alltid. Alla de planerade böckerna blev lästa.

Vilken var den bästa boken du läste?
För en gångs skull så ska jag inte tolka "bästa" som en enda... Jag har nämligen två som har fått det näst högsta betyget; Goda grannar av Mattias Edvardsson och Större än störst av Andreas Roman.

Någon bok som blev en besvikelse?
Förrädare av Manda Scott passade inte mig alls. Kanske är det så att jag helt enkelt inte gillar spionthrillers, men denna var helt osannolikt rörig.

Någon bok du inte hann läsa, som du tänker ta tag i snart?
Ja, ett par hundra stycken... Men nej, ingen specifik som jag inte hann med.

Har du införskaffat några böcker inför hösten?
De böcker jag eventuellt har köpt i sommar kommer förmodligen inte att bli lästa i höst.

Vad ser du fram emot i bokväg i höst?
Det känns som att jag har väntat på nästa del i Ann Rosmans serie om Karin Adler i evighet. I oktober ska tydligen Marvatten släppas.

Något annat du ser fram emot i höst?
Ja, att kunna träffa familjen som jag inte har sett sedan i julas. Men det kommer förmodligen inte att hända.

4 kommentarer:

  1. Den här enkäten vill jag göra! :) Roligt att läsa dina svar. Håller tummarna för att du får träffa familjen i höst. Andreas Roman vill jag för övrigt väldigt gärna läsa något mer av, men Större än störst verkar handla om spelindustrin(?), och just spel vet jag precis ingenting om. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Andreas Roman skrev ju skräck tidigare, men den här nya är något helt annat. Jag vet inte om jag skulle säga att den handlar om spelindustrin, den handlar mer om att växa upp och förverkliga sina drömmar. Tycker jag 🙂

      Radera
  2. Så bra! Jag gjorde den direkt, hade ingen blogginspiration idag...
    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2020/09/19/efter-sommar-enkat/

    SvaraRadera
    Svar
    1. De här små inläggen är verkligen perfekta att ta till när man inte har ork eller lust att göra något annat.

      Radera