måndag 5 oktober 2020

TV-serie: Modern family #10 (2018)

Titel: Modern family
Originaltitel: Modern family
Genre: Komedi
Skapad av: Steven Levitan, Christopher Lloyd
TV-bolag: ABC
Skådespelare: Julie Bowen, Ty Burrell, Jesse Tyler Ferguson, Eric Stonestreet, Ed O'Neill
Premiär: 2018-09-26
Produktionsland: USA
Antal avsnitt: 22
Avsnittslängd: ca 25 min
Såg den på Netflix augusti-oktober 2020





Handling
Phil halkar på ett bananskal in på en ny karriär, medan Claire brottas med sin något förändrade roll i familjen. Även Jay hittar något nytt att göra, när han drar sig tillbaka från sitt företag. Gloria oroar sig över Mannys relation och Joes fritidsintressen. Mitch få rhand om fascinerande rättegångar och han och Cam navigerar genom livet med Lily. Luke tar itu med skolan, Alex bekymrar sig över livet efter college och Haley har en del viktiga beslut att fatta.

Min kommentar
Eftersom sambon och jag har fortsatt att jobba hemifrån så behöver vi någon serie som har avsnitt man kan se på lunchen. Till det passar Modern family perfekt. Inte bara för att avsnitten är så korta utan för att den faktiskt höjer humöret ett par snäpp och det är inte fel att "komma tillbaka" till jobbet på eftermiddagarna, lite gladare och lite lättare till sinnes. Äntligen var det dags för tionde säsongen.

Efter de två första avsnitten vågar jag tänka att det har börjat mycket bättre än förväntat och faktum är att de flesta avsnitten får mig att skratta högt. Man har kommit tillbaka till det som gjorde serien så bra de första säsongerna. Det finns så mycket kärlek och värme att man nog skulle kunna värma upp en mindre stad. De är visserligen lite elaka mot varandra, men utåt håller de ihop och man behöver aldrig tveka om att de alltid, alltid ställer upp på varandra.

Claire har jag fortfarande lite svårt för och jag har svårt att se att jag skulle klara att umgås med henne. Däremot så blir Phil lättare och lättare att tycka om. Han har verkligen ett hjärta av guld. Alex vet jag inte riktigt vad jag ska säga om. Hon var en favorit i de tidiga säsongerna, men nu hamnar hon mer och mer i skymundan bakom Luke och Haley, som båda växer.

Mitch och Cam är fortfarande ohotade favoriter. De är så olika varandra, men de matchar varandra perfekt. Lily låter även här som att hon läser innantill.

Jay har blivit lite mindre av grinig, gammal gubbe och Gloria har blivit lite mindre hysterisk. Manny fortsätter på sitt konst(iga) spår och lillebror Joe har utvecklats till en komiker.

Det är så kul att följa de här karaktärerna, se dem växa upp/bli gamla. Det känns som att de på något sätt är min familj. Nu längtar jag tills elfte säsongen kommer till Netflix.



TV Time har serien 8,16 i genomsnitt.
IMDb har serien 8,4 i genomsnitt (beräknat på 341 458 betyg).
Jag ger den 4,5.
Serien är
SpännandeTråkig
KlurigFörutsägbar
TrovärdigOsannolik
Snyggt fotoRolig
RomantiskFör lång
SorgligFör kort
FartfylldLångsam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar