fredag 16 oktober 2020

Överraskningar!

Jag skulle nästan våga drista mig att säga att jag ligger väldigt bra till för att inte skaffa fler nya böcker än vad jag läser i år. Mina inköp är minimala, men ibland så dyker det upp lite överraskningar.

Jag har läst en del böcker av Peter May och Lockdown är den senaste översatta, dock är det inte den senaste han skrivit. Upptäckte jag. Denna skrev han 2005, men ingen var intresserad av att ge ut den. Förrän 2020, när hela världen drabbades av just det som boken handlar om. Tack till Modernista!

Den första frosten av Anna Kuru var en av böckerna i septembersläppen jag blev nyfiken på. Det är en debut, en psykologisk thriller och den utspelar sig i Kiruna. Jag brukar vara väldigt svag för skildringar uppifrån norr så det här ska nog bli bra. Tack till Modernista!

2 kommentarer:

  1. Anna Kurus bok hade jag noterat innan så den blev jag extra glad över! Tycker också om skildringar från norr...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den har många av mina trigger-ord 🙂

      Radera