torsdag 28 september 2023

Hett i hyllan #424

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Vi har en hel del bokreaböcker att gå igenom från 2020, så det är väl lika bra att fortsätta med en till.
Verkanseld av Louise Boije af Gennäs är tredje och sista delen i Motståndstrilogin.

Lite skäms jag över att jag faktiskt ännu inte har läst ens första delen i den här serien. Jag känner mig som den enda som inte har läst böckerna och egentligen så är det lite märkligt. Den här typen av bok borde passa mig väldigt bra. Och många är de som läst och gillat, bland dem även människor vars omdöme jag litar på. Det är väl inte spikat till 100%, men det ser ut som att första boken kommer att vara med i min Boktolva nästa år.

Så här står det på baksidan:
Stockholm 2018. Det har bara gått ett drygt år sedan det första överfallet och ingenting i Saras liv är sig likt. Flera i hennes direkta omgivning har dött under märkliga omständigheter som omöjligt kan vara en slump, även om polisen och sjukvården vill få henne att tro det.

Sorgen och rädslan håller Sara i ett stadigt grepp men djupt inom henne spirar en kraft; ett okuvligt motstånd. Sara kommer inte ge upp utan kamp om bara hennes motståndare kunde ge sig till känna.
Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

8 kommentarer:

  1. Verkar spännande, men jag känner inte alls till de här böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att de kan vara väldigt bra.

      Radera
  2. Det är inte en serie jag läst, men jag är lite intresserad av den, men sen tillhör den inte den genre som jag läser så mycket av just nu, men det kan ändras, då jag för så där 10-15-20 år sen läste mest deckare och thrillers.
    Min finns här
    https://mittbokintresse.blogspot.com/2023/09/hett-i-hyllan-vecka-39-2023.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så där blir det ju ibland, men böckerna finns ju oftast kvar 😊

      Radera
  3. Jag blev överraskad av den serien och tycker definitivt du ska prioritera den ;-) https://lottensbokblogg.wordpress.com/2023/09/28/hett-i-hyllan-364/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ganska säker att första delen är med i Boktolvan nästa år 😊

      Radera
  4. Jag har aldrig läst Louise alls men har ju hört namnet. https://bokdivisionen.se/2023/09/28/hett-i-hyllan-rotlos/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vissa författare är svåra att missa 😁

      Radera