tisdag 27 mars 2012

Bokhyllerunda: E

Nu har turen kommit till E och självklart finns det många även av dessa titlar (44 stycken), främst då på grund av En och Ett. Dessa fem blev speciellt utvalda.


Eldfödd (Stephen King) - En gammal King-bok som jag läste någongång på 80-talet. Då var den riktigt otäck. Såg lite av filmen för ett tag sedan och skam var väl den känslan jag hade mest. Det var inte speciellt bra.

Edward Finnigans upprättelse (Anders Roslund & Börge Hellström) - Tredje delen om polisen Ewert Grens. Den här boken lämnade en sur eftersmak och fortfarande kan jag gå och fundera lite över den.

Efter floden (P C Jersild) - Det här var en av de första dystopier jag läste och jag blev fullständigt uppslukad av den.

En komikers uppväxt (Jonas Gardell) - Tack vare Helenas Gardellördag fick jag äntligen tummen ur och "tvingades" läsa något av Gardell. Nu ångrar jag att jag inte gjort det tidigare.

Evas öga (Karin Fossum) - Första delen i serien om Konrad Sejer och jag har läst dem alla tio. Karin Fossum skriver inga dussindeckare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar