söndag 11 mars 2012

Fler reaböcker...

Upptäckte att jag helt glömt att berätta att det kommit några fler böcker hem till mig. Denna gång från MAXI och Netto. Det är ju helt hopplöst när de har bokrea även i sådana affärer, de kan man ju liksom inte undvika att gå in i.

I alla fall, dessa dök upp här, redan i bokreaveckan.

Från MAXI, jätteklumpen Som ett eko av Diana Gabaldon. Över 1000 sidor för bara 69 kronor. Till min fasa ser jag nu att detta är del sju i en serie som heter Outlander. Hmm, det betyder ju att det finns sex böcker innan denna... jag undrar om de är lika tjocka. Och om man ska köpa dem också...

Från Netto, två böcker av Wilbur Smith; Blå horisont och Nefer - Faraos son, för bara 29 kronor styck. Jag har inte läst något av honom på evigheter, men jag har tyckt jättemycket om det jag läst tidigare. Hur blev det så här?



6 kommentarer:

  1. De tidigare böckerna av Gabaldon ÄR tjocka, men de är också riktigt bra tycker jag :). Till och med min lite mer kräsna sambo gillar dem, han har faktiskt läst alla böcker medan jag har haft ett uppehåll i Gabaldons serie ett tag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag såg på boktipset.se att de tror att jag kommer att gilla Gabaldon, tror det låg på runt 4.5 på varje bok. Det låter otroligt bra.

      Radera
  2. Del 7, jaha då är det bara för dig att börja jaga :-) för böckerna skall läsas i ordning. Men jag tycker att det är värt besväret. Wilbur Smith, honom har jag inte läst på 10 år är han fortfarande lika bra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska i alla fall försöka hitta del ett så jag har något att börja med :)

      Wilbur Smith har inte jag heller läst på minst tio år. Jag återkommer när jag kan svara på om han fortfaraden är bra :)

      Radera
  3. Det där med att plötsligt ha en bok mitt i en serie är en situation som jag så väl känner igen!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det borde stå stora varningar på böcker som ingår i serier. Då har man i alla fall valet, även om jag förmodligen skulle köpa samma böcker ändå :)

      Radera