tisdag 6 mars 2012

Läsmaraton under mars månad

Annika har kommit med en rejäl utmaning, ett läsmaraton. Från och med igår, faktiskt, så läser vi så mycket vi bara kan i fyra veckor framåt.

Låter som en kul idé, så jag hoppar ju på. Förmodligen kan jag inte läsa mer än jag redan brukar göra, men en officiell utmaning är alltid spännande.

Det här är de böcker jag hoppas beta av under dessa fyra veckor:
1. Mannen i sjön av Arnaldur Indriðason
2. Vecka 36 av Sofie Sarenbrant
3. Hjälten av Dean Koontz
4. Min kamp 1 av Karl Ove Knausgård
5. De största vatten av Arne Dahl
6. Lyckohjulet av Ramona Fransson

Mer än så vågar jag inte tro att jag hinner. Nu kör vi så det ryker! Läs mer om läsmaraton hos Annika.

3 kommentarer:

  1. Å, du ska våga dig på Knausgård! Blir spännande att höra vad du tycker. Jag har klappat på dem flera gånger men faktiskt inte ens köpt dem ännu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är för den nordiska utmaningen. Jag har ju försökt välja böcker till den som ligger låååångt utanför min nuvarande bekvämlighetszon. Jag tycker jag har lyckats bra hittills :) Det ska bli spännande att läsa den själv och se vilken sida av stängslet jag hamnar på...

      Radera
  2. Nu har jag också publicerat en lista på vad jag ska läsa i mars. Ska ju bli kul att se hur det ser ut när månaden är slut.

    SvaraRadera