fredag 27 november 2020

Anything but books tag

En rolig tag jag hittat hos Vargnatts bokhylla som handlar om allt utom böcker. Nu, i efterhand, så har jag nog insett att de här frågorna inte passade mig alls...

1. Name a cartoon that you love.
Ja, jösses... vad ska jag svara på detta? Jag är inte jätteförtjust i tecknat och är till och med lite osäker på vad som räknas till "cartoon". Min favorit när jag var liten av Aristocats.

2. What is your favorite song right now?
Förstår inte riktigt "just nu"... En låt som jag tror kan bli en riktig favorit är Newkids version av Starkare.

3. What could you do for hours (that isn't reading)?
Jag har plockat fram en barndomshobby det senaste året och jag kan sitta över mitt pussel i hur många timmar som helst.

4. What is something you love to do that your followers would be surprised by?
Jag tror knappt det finns något kvar som någon eventuellt kan bli överraskad av, men själv blev jag lite överraskad av att jag tydligen har ärvt odlingsgenen av min pappa. Sommartid är balkongen överbelamrad av olika kryddväxter och grönsaker. Jag tror att potatis får bli nästa sak att odla.

5. What is your favorite unnecessarily specific thing to learn about?
Det har jag nog faktiskt ingen. I alla fall inget jag skulle klassa som onödig...

6. What is something unusual you know how to do?
Det här är ju helt fel frågor för mig. Jag tror inte att jag kan något ovanligt alls. Men jag kan läsa kyrilliska bokstäver, även om jag inte förstår vad jag läser.

7. Name something you’ve made in the last year (and show us, if you can)
Suttit hemma. Suttit hemma. Suttit hemma.

8. What is your most recent personal project?
Jag har vissa problem att tolka de här frågorna... Mitt senaste projekt, som jag gör för min egen skull, är ett litet program som ska ersätta en book jar.

9. Tell us something you think about often (maybe while staring out of windows)
Väldigt ofta de senaste månaderna så har jag tänkt på vad härligt det vore att få resa någonstans. Jag skulle verkligen behöva se något annat än lägenhetens väggar just nu.

10. Give us something that's your favorite, but make it something oddly specific, not like your favorite food, but like your favorite food when you’ve been studying for hours and forgot to eat. Or, you know, something like that.
När jag pluggade så hade jag alltid med mig cocktailtomater på tentorna. Mycket bättre än choklad när man inte vill hamna i sockerkoma efter en kvart.

6 kommentarer:

  1. Jag tycker sådana små tomater är riktigt goda! Brukar köpa hem och äta som godis ibland :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är jättegoda! En av de saker som brukar odlas på balkongen 😁

      Radera
  2. Haha, jag körde också en tag idag! Såklart finns det väl inget som är onödigt att lära sig mer om. Jag brukar nörda ner mig i lite olika saker med jämna mellanrum. Jag älskar att lära mig nya saker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar inte tänka på om/att/när jag lär mig något nytt. Det liksom bara händer. Visst har jag en (hel) del som man säkert skulle kunna klassa som onödigt vetande, men ibland händer det att rätt sak poppar upp vid rätt tillfälle och då är det inte längre onödigt 🙂

      Radera
  3. Jag äter cocktailtomater mer eller mindre som godis :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför är jag inte förvånad 😁 På sommaren, när jag har egenodlade, så smaskar jag dem som godis. De man köper på vintern är inte alls lika goda.

      Radera