måndag 30 november 2020

Film: Love, guaranteed (2020)

Titel: Love, guaranteed
Originaltitel: Love, guaranteed
Genre: Romantisk komedi
Regissör: Mark Steven Johnson
Manus: Hilary Galanoy, Elizabeth Hackett
Skådespelare: Rachael Leigh Cook, Damon Wayans Jr, Heather Graham, Sean Amsing, Lisa Durupt
Utgivningsår: 2020
Produktionsland: USA
Längd: 90 min
Serie: -
Såg den på Netflix 6 november 2020





Handling
Efter 1000 dejter är han fortfarande singel. Det är även advokaten han anlitar för att stämma företaget som har dejtingsajten.

Min kommentar
Skräcktemat är över för i år och det känns lite som att behovet av feelgood och annat som får mig att må bra är omättligt. Därför blev det Love, guaranteed som blev fredagsfilmen. Kanske är jag svältfödd på filmer som får mig att må bra, men jag gillar det här.

Filmen är smårolig, småmysig, småcharmig, precis lagom av allt. Det finns inga överraskningar, den följer mallen till punkt och pricka. Direkt när den börjar så vet man hur den kommer att sluta. Men vägen till slutet är väldigt underhållande.

Jag skulle säga att man får precis det man kan förvänta sig av en romantisk komedi och jag kan inte låta bli att undra vad andra (de som har gett så usla betyg) förväntar sig av den här typen av film. Själv vill jag bara ha en stunds underhållande verklighetsflykt, som i slutändan får mig att må bra. Det lyckas den här filmen med. Vill jag ha trovärdiga händelser alternativt må dåligt så väljer jag helt klart inte en romantisk komedi.

Det enda jag egentligen har att klaga på är den fantasilösa och extremt krystade "konflikten" (du vet, den som alltid kommer en bit ifrån slutet). Jag förstår ingenting av den, hur den skulle kunna vara en konflikt och där tappar de mig ett tag. En bonus också för att den utspelar sig i Seattle, en stad som finns på min bucketlist.

Love, guaranteed innehåller osannolika par, långsökta premisser och roliga/annorlunda sidekicks. Det är precis så jag vill ha dem.


Letterboxd hade den 2,2 i genomsnitt (beräknat på 9 079 betyg).
IMDb hade den 5,5 i genomsnitt (beräknat på 10 848 betyg).
Jag ger den 3,5.
Filmen är
SpännandeTråkig
KlurigFörutsägbar
TrovärdigOsannolik
Snyggt fotoRolig
RomantiskFör lång
SorgligFör kort
FartfylldLångsam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar