torsdag 8 september 2022

Hett i hyllan #369

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

En vecka senare i oktober 2018.
Det blir ännu en Karin Slaughter, den här gången Bilder av henne.

Det känns som att jag har en del författare som jag borde göra något slags uppsamlingsheat med. Karin Slaughter är en av dem. I vilket fall så borde jag åtminstone läsa en av alla hennes olästa som står i hyllan. Den här ligger nog bra till, trots att det är en av de senare, men denna har ju blivit en TV-serie också. Som jag så klart vill se. Efter att jag har läst boken.

Så här står det på baksidan:
Andrea vet allt om sin mamma Laura: Hon vet att hon har bott hela sitt liv i den lilla kuststaden Belle Isle, där alla känner alla. Hon vet att hennes mamma inte har några som helst hemligheter. För vi känner ju alla våra mödrar utan och innan. Eller?

Men en dag, under en vanlig shoppingtur i gallerian, tar bådas liv en våldsam vändning. En ung man attackerar utan förvarning flera människor och Laura är den som oskadliggör honom på ett oroväckande kallblodigt sätt. Med ens riktas polisens misstankar från mannen mot Laura. Har Andreas mamma gjort sig skyldig till mord? Vem är hon egentligen?

Andrea tvingas ge sig av på jakt efter svar. Ett sökande som för henne över hela USA och trettio år tillbaka i tiden, till en tid när Laura hade ett annat namn och levde ett helt annat liv.
Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

16 kommentarer:

  1. Möjligen står den här oläst hos mig också... https://lottensbokblogg.wordpress.com/2022/09/08/hett-i-hyllan-311/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag har inte riktigt koll på vilka böcker jag har av henne. Står den i hyllan så är den oläst!

      Radera
    2. Nej, jag skulle nog inte heller, på rak arm, kunna säga vilka av hennes böcker som står här. Många är de i alla fall.

      Radera
  2. Karin Slaughters böcker ska vara ganska våldsamma. Eller minns jag fel? Om jag minns rätt är de nog inget för mig.
    http://mosstanten.se/2022/09/08/hett-i-hyllan-171-flickan-som-snavade-pa-guldet/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara läst två, än så länge, och de var ganska våldsamma.

      Radera
  3. Mias bokhörna här: https://eggetbok.blogspot.com/2022/09/hett-i-hyllan-147.html

    SvaraRadera
  4. Har inte läst den.
    https://rammengarden.blogspot.com/2022/09/hett-i-hyllan-en-kvinnas-plan.html

    SvaraRadera
  5. Bilder av henne är en riktig bra thriller, och är intressant att läsa, TV-serien är lika bra den., även om det kanske inte blir lika spännande då man har läst boken först men...
    Min Hett i hyllan finns här
    https://mittbokintresse.blogspot.com/2022/09/hett-i-hyllan-vecka-36-2022.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju det man får ta om man vill läsa boken först, men jag brukar alltid glömma slutet så det är säkert inga problem.

      Radera
  6. Slaughter känner jag ju igen namnet på och boken låter riktigt spännande. Här är min: https://scyllashylla.blogspot.com/2022/09/hett-i-hyllan-54.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Även om jag bara har läst två böcker av Slaughter hittills så vågar jag nog påstå att hennes böcker är mycket spännande.

      Radera
  7. Jag har många olästa i hyllan. Bland de som väntat länge finns klassiker som Anteckningar från källarhålet men också nyare litteratur som En halv gul sol.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, här trängs också både gammalt och nytt 🙂

      Radera
  8. glömde lägga hit mitt inlägg. löjligt. https://mrscalloway.blogspot.com/2022/09/hett-i-hyllan-v-36-2022.html

    SvaraRadera