tisdag 27 september 2022

Tisdagstrion: Skor & kläder

Tisdag igen. Då är det som vanligt dags för Tisdagstrion som sköts av Ugglan & Boken.

Veckans tema: Skor & kläder (i titel, på omslag, i handling)

Jag upptäckte att jag kunde ha valt att ta tre böcker av samma författare, i samma serie, men det hade ju varit tråkigt. Men det blir i alla fall bara skor.

1. Syndafloder av Kristina Ohlsson är den sjätte och sista delen om Fredrika Bergman. En otroligt snygg ihopknytning.

2. Cinder av Marissa Meyer är första delen i Månkrönikan och den har skor både på omslag och i handling. Skulle man ju kunna säga.

3. I fyra par skor av Detta Prada handlar, bildligt, om att faktiskt gå i någon annans skor och komma riktigt nära.

26 kommentarer:

  1. Syndafloder och Cinder har jag läst.

    SvaraRadera
  2. Jag har faktiskt inte läst Kristina Ohlssons serie om Fredrika Bergman, även om jag läst annat av henne. Gillar dina omslag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker allt jag läst av Kristina Ohlsson är bra 🙂

      Radera
  3. Syndafloden vill jag läsa! Länge sedan jag läste något av Kristina Ohlsson. Tack för tips!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är ju sista delen i serien och knyter liksom ihop allt som hänt genom alla böckerna.

      Radera
  4. Jag hade också bara skodon idag, men jag hade inte alls samma böcker som du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skor är oväntat populära i litteraturen verkar det.

      Radera
  5. om det finns en sko på Kristina Ohlssons bok ser jag den inte med mitt skumma öga. har inte läst böckerna

    SvaraRadera
  6. Jag har inte läst någon av dessa men känner igen både Kristina Ohlsson och cinder. :)

    SvaraRadera
  7. Cinder har jag läst. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  8. Skor och stövlar på omslagen. Det finns tydligen mycket mer skor i och på litteraturen än vad jag visste.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oväntat många omslag med skor, tycker jag nog.

      Radera
  9. Cinder fick jag också med då det lyser med sin röda sko på det omslaget.

    SvaraRadera
  10. Syndafloder har jag läst, gillade serien skarpt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alla böckerna i serien är riktigt bra.

      Radera
  11. Snyggt med ett tema i temat! Cinder är den enda av dina som jag har läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar ändå vara ganska gott om skor i litteraturen.

      Radera
  12. Inte läst någon av dina tre, tack för tipsen!

    SvaraRadera