söndag 16 oktober 2022

Smakebit på søndag: Bilder av henne

En smakebit på søndag är ett stående inslag bland bokbloggare som "drivs" av den norska bokbloggen Betraktninger. Varje vecka väljer vi ett stycke i boken vi läser och delar med oss av det. Ett spännande sätt att få veta vad andra läser.

Nu är det verkligen höst, även här i de södra delarna. Hela veckan har det varit riktigt fina dagar, men nu när helgen kom så började det regna. Mycket. Jag har inte speciellt ont av det, mina hobbyer kan med fördel utföras inomhus.

Karin Slaughter har jag läst ett par böcker av och de har varit rätt så brutala och råa, men jag har gillat dem för det känns ändå inte som att det är utstuderat våld utan det som krävs för historien. Bilder av henne dök upp som en överraskning för ett bra tag sedan och nu när jag såg att den har blivit TV-serie så åkte den fram.

Min smakebit är från sida 412:
    Andy lyssnade.
    Hon hörde ett konstigt ljud från andra sidan huset.
    Klick-klick-klick-klick.
    Cylindern som snurrade i revolvern?
    Hon tittade på telefonen. Skärmen hade spruckit.
    Det fanns ingenstans att ta vägen. Inget att göra annat än att vänta.
    Andy rörde vid sin sida. Tröjan var genomdränkt av blod. Fingrarna hittade ett hål i hennes hud.
    Fingertoppen hittade ett hål i hennes hud.
    Hon hade blivit skjuten.

22 kommentarer:

  1. Men äntligen något jag kände igen även om jag inte läst just denna bok. Jag skulle kunna tänka mig det.

    SvaraRadera
  2. Har också funderat på den här eftersom den ska bli TV-serie och jag har den i hyllan. Är det en del av en serie eller fristående?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är faktiskt redan TV-serie 🙂 Jag blev ganska förvånad nu när jag tittade på Goodreads och upptäckte att den faktiskt hör till en serie, men den är tack och lov första delen. Andra delen verkar dock inte hänga ihop med historien i denna, utan har bara samma huvudperson.

      Radera
  3. inte läst författaren, tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oftast skriver hon rått och brutalt.

      Vet inte om du ser det här, men jag kan inte längre kommentera på din blogg. Så fort jag går dit så blir min webbläsare kapad och skickad till någon suspekt sida.

      Radera
  4. Jag har blandat ihop två författare, trodde jag läst Karin men det har jag inte, han heter Frank....där ser man. Tack för smakbit, inte riktigt min genre. Men ser gärna krimserier på tv.

    SvaraRadera
  5. har läst Den goda dottern av Karin Slaughter. den tyckte jag var väldigt bra så det kan mycket väl bli så att jag läser mer av henne. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den goda dottern är en av de två som jag hade läst innan denna 🙂

      Radera
  6. Måste läsa fler böcker av författaren. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag också, jag har massor av oläst av henne i hyllan.

      Radera
  7. Tv-serien har jag sett något avsnitt av, men nja, blev lite besviken tyvärr. En del Netflix serier och filmer har en tendens till att vara av sämre kvalitet, synd. Författaren har jag läst någon bok av, ena var lite väl rå.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig känns det som att Netflix lägger för mycket av budgeten på explosioner och fräcka saker än på manus. Det blir inte alltid så bra.

      Radera
  8. Har läst en enda bok av författaren, men borde läsa fler. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  9. Jag känner inte till din bok. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan inte känna till alla böcker 🙂

      Radera
  10. Jag har inte läst något av fru Slakt. Verkar vara en rå bok. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en mycket märklig slump att hon heter så. Jag kan i alla fall inte hitta att hon har bytt själv. Hon skriver nästan alltid rått.

      Radera
  11. Tack för smakbiten. Inte läst något av författaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här var min tredje och alla har varit lika bra.

      Radera