tisdag 4 oktober 2022

Tisdagstrion: Negation i titeln

Tisdag igen. Då är det som vanligt dags för Tisdagstrion som sköts av Ugglan & Boken.

Veckans tema: Negation i titeln (inte, icke osv.)

Bara för att göra saker annorlunda mot vad jag brukar så bestämde jag mig för att bara ta med böcker som jag inte har läst. Det handlar ju ändå om negation den här veckan.

1. Glöm inte att låsa av Elizabeth Haynes har stått i hyllan i drygt (väldigt drygt, det är närmre åt andra hållet om man säger så) sju år och egentligen så är det konstigt att den inte är läst än. Den låter ju jättebra.

2. Be inte om nåd av Martin Österdahl fick jag i julklapp 2017 så den närmar sig fem år i bokhyllan. När han plötsligt dök upp som "kontrollanten" i ESC så kan jag ju erkänna att jag blev än mer nyfiken på hans författarskap.

3. Skrik tyst så inte grannarna hör av Karin Alfredsson är den färskaste i den här trion, blott drygt fyra år i hyllan och det är egentligen märkligast av allt för Karin Alfredsson gillar jag ju.

26 kommentarer:

  1. Svar
    1. Nej, det har ju inte jag heller 🙂

      Radera
  2. Jag har också väldigt många hyllvärmare hemma...sådana som verkar bra men ändå än så länge olästa.

    SvaraRadera
  3. Det var påhittigt med böcker du INTE läst!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska det vara negationer så ska det 😁

      Radera
  4. Först tyckte jag att det stod Glöm inte att läsa, fast du hade ju inte läst den. :-) Skrik tyst har jag i alla fall funderat på att läsa.

    SvaraRadera
  5. Har nyss börjat lyssna på Österdahl, lovande tycker jag! Karin A:s bok har jag också läst, men hon har skrivit ännu bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är mycket nyfiken på Österdahls bok. Ja, på alla tre i trion faktiskt.

      Radera
  6. "Skrik tyst så inte grannarna hör" är en obehaglig titel. Jag har inte läst vare sig den eller de båda andra.

    SvaraRadera
  7. har inte läst någon av dina böcker. rolig idé att ta det du inte läst

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte att jag skulle gå all-in på negationerna.

      Radera
  8. 3:an står oläst i min hylla också

    SvaraRadera
  9. Jag har inte läst någon av dina, bekanta böcker ändå.

    SvaraRadera
  10. Jag har läst Skrik tyst så inte grannarna hör. Tack för tipsen om de andra två.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag borde ha läst den, för längesedan.

      Radera
  11. Karin Alfredssons bok har jag läst. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det är dags att plocka fram den ur hyllan.

      Radera
  12. Gillar att du körde fullt ut med negationen! Tack för tipsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lika bra att göra det ordentligt 😁

      Radera