torsdag 9 februari 2023

Hett i hyllan #391

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Då är det dags för böcker inhandlade på nätet på bokrean 2019.
Först ut får bli Ondskans innersta väsen av Luca D'Andrea.

Jag har varit en del i norra Italien, där den här boken tydligen utspelar sig. Förmodligen så är det därför jag har lockats av den och så har jag nog tänkt att jag ska läsa den när vi är där. Nu har det ju inte blivit så mycket Italien de senaste åren och faktum är att när vi väl åker tillbaka så blir det nog inte till den norra delen. Men jag är inte så pjoskig med att det måste vara rätt område, det räcker ofta tillräckligt bra med rätt land. Så kanske blir den läst snart.

Så här står det på baksidan:
Tre bybor hittas lemlästade i en bergsklyfta i norra Italien. Trettio år senare bestämmer sig en amerikansk dokumentärfilmare för att ta reda på vad som egentligen hände. Men snart börjar han ana att invånarna i den avlägsna alpbyn undanhåller sanningen om trippelmordet – och att något fasansfullt ruvar i den enorma bergsklyftan, något som aldrig borde ha återuppväckts.

I Ondskans innersta väsen är de idylliska bergen i norra Italien mystiska och hotfulla. Här har våldet härskat i decennier, och byborna är slutna och på olika sätt fortfarande drabbade av det gamla trippelmordet.
Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

8 kommentarer:

  1. Den ska vara en riktig bladvändare ser jag på nätet. Själv har jag aldrig hört talas om boken och författaren tidigare, men jag läser ju inte särskilt mycket i den genren.
    http://mosstanten.se/2023/02/09/hett-i-hyllan-191-nakna-kvinnor/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får se om jag läser den under årets Italien-resa. Om den nu blir av.

      Radera
    2. En titel jag inte känner till.
      Min finns här
      https://mittbokintresse.blogspot.com/2023/02/hett-i-hyllan-vecka-6-2023.html

      Radera
    3. Och jag som tyckte jag såg den överallt när den var ny 🙂

      Radera
  2. Ännu en jag inte alls kände igen! Tror jag blundar för den tills du läst den ;-) https://lottensbokblogg.wordpress.com/2023/02/09/hett-i-hyllan-333/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju alltid ögonen öppna efter intressanta italienska böcker. Eller hade. Då när man åkte dit typ varje år.

      Radera