fredag 6 januari 2012

Nytt sällskap i hyllan

På juldagen tog sambon och jag en liten promenad, bara för att komma ut lite och skaka ner julmaten. Vi behövde fylla på lite med färskvaror också så vi passade på att gå inom Coop. Det skulle vi ju aldrig ha gjort, för där hade de erbjudandet "Två pocket för 69 kronor". Det är ju billigt med 34.50/styck så sagt och gjort, jag började gräva lite i korgen där böckerna låg.

Naturligtvis hittade jag ju två som jag ville ha...

Kommer aldrig mer igen av Hans Koppel: Den här har jag sneglat på länge nu och, tja, nu är den min. Jag har läst så många olika åsikter att jag helt enkelt måste läsa den själv.

Kampen om järntronen av George R R Martin: Jag bara gissar nu (not) men det här måste ju vara samma George R R Martin som jag läste Harmageddon Rag av för snart 20 år sedan (och gillade skarpt, för övrigt). Det har tagit mig ett bra tag att koppla ihop en så gammal bok med hypen som är nu, men nu är kopplingen gjord och då var jag ju tvungen att kolla upp den här serien.



8 kommentarer:

  1. Kommer aldrig mer igen har jag också kikat lite nyfiket på, men inte köpt ännu :)

    SvaraRadera
  2. Jag läser kommer aldrig mer igen just nu och det är riktigt spännande än så länge! ;)

    SvaraRadera
  3. Livsfarligt, sådana där erbjudanden:-)
    Martins bok kom Tomten med till maken. Den är redan utläst, tydligen med gott betyg.

    SvaraRadera
  4. @BokMamma: Ja, det kändes lite som ett klipp. Och dessutom var det ju faktiskt två böcker jag haft ögonen på ett tag.

    SvaraRadera
  5. @Vargnatt: Har haft den på en liten lista som jag kallar min inofficiella bevakningslista ett bra tag nu. När jag hittade den så billigt så var jag ju bara tvungen att slå till.

    SvaraRadera
  6. @marie: Ska bli kul att höra vad du tycker när du läst ut den, men jag tycker den verkar otäck och spännande.

    SvaraRadera
  7. @Lotten: Ja, det finns inte i min värld att gå förbi ett sådant erbjudande :) När det dessutom är böcker jag vill ha och hört mycket bra om så är det ju svårt att stå emot.

    SvaraRadera