onsdag 25 januari 2012

Yes please / Rather not, but maybe

Den senaste virala enkätliknande är en där man skriver sina JA- och NEJ-formuleringar när det gäller böcker. Här är mina...

YES PLEASE
en gastkramande och spännande historia
psykologisk spänningsroman
vaknar upp i en helt ny värld
en svart och dyster framtid
utspelar sig i Göteborgsområdet
postapokalyps
öde landskap
virus/pandemi
klassisk spökhistoria
suggestivt och ondskefullt
mörkt, skitigt och spännande
klaustrofobisk skräck
avskalat språk
parallellt universum
pusseldeckare
ironi

NO NEVER
Sanningen är att jag faktiskt inte har något No never. Det finns ingenting som jag kategoriskt kan säga att jag vägrar läsa. Ja, det skulle vara självhjälpsböcker då, men inte ens där kan jag säga No never. Usch, vad trist jag är, men jag har en släng av FOMO och jag tycker det är lite synd att begränsa sig på det viset. Jag har i stället kategorin helst inte, men kanske, där placerar jag in sådant som jag förmodligen inte kommer att vilja läsa, grundat på en baksidetext.

RATHER NOT BUT MAYBE
vampyrer
zombies
det vackra, rika folket
modevärlden
shopping
en riktig skröna
vackert och poetiskt språk
andlighet/spiritualism
fars
revyliknande
buskis

Andra bloggar som drabbats av denna lista är Ord och inga visor (hon som startade alltihop), enligt O, Feuerzeug, Talk nerdy to me och Bokstävlarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar