onsdag 4 januari 2012

Tematrio - Bokliga löften

Årets första Tematrio från Lyran handlar passande nog om de bokliga löften man eventuellt avgett nu inför det nya året: Berätta om tre löften/målsättningar/planer du har för det kommande läsåret!

Jag vet inte om jag egentligen borde avge några som helst löften eller målsättningar. 2011 hade jag i stort sett köpstopp och resultatet blev ett rekordår vad gäller inköp av böcker. Funkar inte så bra alltså... Men om man kallar det plan, så låter det inte lika otäckt och allvarligt. Så, här är mina planer:

1. Jag har antagit två utmaningar, Boktolva och Nordisk läsutmaning. Min plan är att fullfölja båda.

2. I bokhyllan står det 47 böcker som är inköpta 2010 och fortfarande är olästa. Min plan är att läsa ut dem allihop.

3. Framför allt så ska jag läsa för att det är kul.

6 kommentarer:

  1. Andra löftet känns riktigt tufft!

    SvaraRadera
  2. @Lyran: Ja, men det kan gå. Om jag inte läser många andra, förutom de nordiska och eventuella delar i serier som kommer före dessa, men är inköpta senare. Jaja, det är bara en målsättning :)

    SvaraRadera
  3. Det tredje löftet är väldigt bra att komma ihåg!

    SvaraRadera
  4. @Sara: Ja, om inte det viktigaste av dem allihop :)

    SvaraRadera
  5. Jag gillar särskilt 3:an! :-)

    SvaraRadera
  6. @Evalinn: Det är lätt att glömma den punkten, när man drunknar i högar av olästa böcker och bara vill ha mer, mer, mer... Måste komma ihåg :)

    SvaraRadera