måndag 2 januari 2012

Årsbokslut 2011

Antal lästa böcker: 71
Antal lästa från bokhyllan: 70
Antal hyllvärmare: 56
Antal lästa från biblioteket: 1
Antal lästa från andra lån: 0
Antal införskaffade böcker: 105
Resultat: +35

Färst antal sidor: 216
Flest antal sidor: 1178
Totalt antal lästa sidor: 29284
Genomsnitt/dag: 80

Ingående i serie: 57
Påbörjade serier: 9
Avslutade serier (läst senast utgivna): 9

Originalspråk (svenska): 32
Originalspråk (ej svenska): 0

Inköpsår
2008: 1
2009: 25
2010: 30
2011: 14

Inköpsställe
Online: 60
Bokklubb: 4
Present: 4
Bokhandel: 1
Annan affär: 1
Antikvariat: 0

Genre
Kriminalroman: 49
Thriller: 5
Fantasy: 5
Drama: 4
Chick-lit: 3
Humor: 2
Skräck: 2
Noir: 1

Ursprungsland
Sverige: 32
Norge: 14
USA: 9
Storbritannien: 5
Irland: 4
Island: 3
Turkiet: 1
Finland: 1
Danmark: 1
Canada: 1

Format
Pocket: 36
Inbunden: 27
Kartonnage: 6
Danskt band: 1
E-bok: 1

Utmaningar
Boktolvan: 12 (klar)
Tre på tre: 3 (klar)
Nordisk läsutmaning: 2

Författare
Inte läst tidigare: 16
Olika författare/par: 40
Kvinnor: 30
Män: 46

Betyg 0.5: 0
Betyg 1.0: 0
Betyg 1.5: 0
Betyg 2.0: 4
Betyg 2.5: 5
Betyg 3.0: 13
Betyg 3.5: 26
Betyg 4.0: 14
Betyg 4.5: 7
Betyg 5.0: 2
Genomsnitt: 3.49

Årets bästa: Det mörka tornet av Stephen King
Årets sämsta: Dyrbar kärlek av Ramona Fransson
Årets överraskning: Må döden sova av Anna Jansson
Årets besvikelse: Och en grej till... av Eoin Colfer
Årets otäckaste: Mörkrädd av Andreas Roman

  1. Vargarna i Calla av Stephen King
  2. Stum sitter guden av Anna Jansson
  3. Sången om Susannah av Stephen King
  4. Det mörka tornet av Stephen King
  5. 1222 över havet av Anne Holt
  6. Fladdermusmannen av Jo Nesbø
  7. Kackerlackorna av Jo Nesbø
  8. Den förlorade symbolen av Dan Brown
  9. Rödhake av Jo Nesbø
  10. Smärtans hus av Jo Nesbø
  11. Diagnos: Strypt av Peter Gissy
  12. Djävulsstjärnan av Jo Nesbø
  13. Frälsaren av Jo Nesbø
  14. Lyckans hjul av Kajsa Ingemarsson
  15. Diagnos: Gisslan av Peter Gissy
  16. Människa utan hund av Håkan Nesser
  17. Utpressningen av John Grisham
  18. Alla de stillsamma döda av Anna Jansson
  19. Höstoffer av Mons Kallentoft
  20. En förtjusande man av Marian Keyes
  21. En helt annan historia av Håkan Nesser
  22. Aldrig fucka upp av Jens Lapidus
  23. Odjuret av Anders Roslund & Börge Hellström
  24. I djävulens sällskap av Peter Robinson
  25. Drömfångaren av Unni Lindell
  26. Sorgmantel av Unni Lindell
  27. Det blod som spillts av Åsa Larsson
  28. Nattsystern av Unni Lindell
  29. Orkestergraven av Unni Lindell
  30. Edward Finnigans upprättelse av Anders Roslund & Börge Hellström
  31. Den äldste av Christopher Paolini
  32. Honungsfällan av Unni Lindell
  33. Berättelse om herr Roos av Håkan Nesser
  34. Den jag ville ha av Sheila O'Flanagan
  35. Svart stig av Åsa Larsson
  36. Svart som natten av Ann Cleeves
  37. Till dess din vrede upphör av Åsa Larsson
  38. Flickan under gatan av Anders Roslund & Börge Hellström
  39. Kvinna i grönt av Arnaldur Indriðason
  40. Viskleken av Arne Dahl
  41. Främlingars hus av Reginald Hill
  42. 80° från varmvattnet av Karin Alfredsson
  43. Vårlik av Mons Kallentoft
  44. Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson
  45. Dödsängeln av Mats Ahlstedt
  46. Kråkflickan av Jerker Eriksson & Håkan Axlander Sundquist
  47. Vita nätter av Ann Cleeves
  48. Dyrbar kärlek av Ramona Fransson
  49. Avgrundens rand av Christian Dorph och Simon Paternak
  50. Syskonkärlek av Sheila O'Flanagan
  51. Janusstenen av Elly Griffiths
  52. Konsten att tala med en änkling av Jonathan Tropper
  53. Bastarden från Istanbul av Elif Shafak
  54. Askungar av Kristina Ohlsson
  55. Iskall hämnd av Ramona Fransson
  56. Förlåt min vrede av Dan Buthler och Dag Öhrlund
  57. Skumtimmen av Johan Theorin
  58. Änglarösten av Arnaldur Indriðason
  59. Mörkrädd av Andreas Roman
  60. Mord i Skärhamn av Ramona Fransson
  61. Rött stoft av Ann Cleeves
  62. Utrensning av Sofi Oksanen
  63. Må döden sova av Anna Jansson
  64. Änglamakerskan av Camilla Läckberg
  65. Och en grej till... av Eoin Colfer
  66. Bekännelsen av John Grisham
  67. Violinisten av Mats Ahlstedt
  68. Fria män av Halldór Laxness
  69. Döden skall du tåla av Karin Fossum
  70. Mörkermannen av Unni Lindell
  71. Under kupolen av Stephen King

11 kommentarer:

  1. Imponerande vilken statistik. Som statistiknörd så funderar jag på att kanske samla sånt till nästa år;-), eller i år menar jag...

    SvaraRadera
  2. Statistik är kul :) Jag är ju så lyckligt lottad att mitt program fixar all statistik automatiskt, jag behöver bara lägga in informationen. Men trots allt har jag upptäckt att det fattas en del, det får väl fixas till nästa gång :)

    SvaraRadera
  3. Blir väldigt imponerad över att du läst så många böcker från din egen hylla. Jag lånar bara en massa på biblioteket. Kanske dags att ta tag i sin egen bokhylla.

    SvaraRadera
  4. Vilken ambitiös lista. Jag är imponerad!!

    SvaraRadera
  5. @BokMamma: Det är egentligen inte så märkvärdigt, mer sjukligt då... Jag vill _äga_ mina böcker :) Så småningom, när jag läst ifatt (som om det skulle hända) så tänkte jag försöka ge mig på biblioteket.

    SvaraRadera
  6. @Nattens bibliotek: Jag får nästan all statistik gratis i programmet jag använder. Det jobbiga är bara att lägga in allt när man börjar, men när det är gjort så får man veta nästan allt man vill :)

    SvaraRadera
  7. Oj, vilken statistik du för! Jag är imponerad!

    SvaraRadera
  8. Imponerande lista, minst sagt.

    OCH jag måste bara säga att jag fullkomligt ÄLSKAR att du använder ordet färst. Fler borde göra det!

    SvaraRadera
  9. @TidningsIda: Jag lärde mig ordet förra året, på Johan Lindbäcks blogg, och blev omedelbart förälskad. Nu använder jag det jämnt :)

    SvaraRadera
  10. jösses vilken koll du har på allt:-) Kul att läsa om allt från länder till sidor. Jag måste ta tag i min statistik också men har en tendens att skjuta upp det...

    SvaraRadera
  11. @klok som en bok: Jag älskar statistik och med programmet jag använder så finns allt redan där. Bara att använda :)

    SvaraRadera