tisdag 31 december 2019

Nytt i december

I december är det julafton och det betyder alltid många nya, härliga böcker, men det kom även ett par andra.

Sambon har ett bra jobb. Där lottar de ibland ut böcker och då väljer han, efter bästa förmåga, något som han tror passar mig. Luftburen av Susanne Boll är en bok som jag har kikat på några gånger, men som jag inte har skaffat mig. Det här var ett bra val av sambon, trots att jag nu upptäckte att detta tydligen är andra delen i en serie. Suck.

Det kom ett mejl med en förfrågan, som jag först tänkte tacka nej till. Sedan läste jag lite mer om Stayin' alive av Torbjörn Löwendahl och ändrade mig. Andra meningen i beskrivningen får mig på falla. Jag menar "En pandemi drabbar världen...", vad skulle kunna gå fel där, liksom? Tack till Torbjörn!

Och så kom då Tomten med lite nytt också... Som vanligt levererade han.
En del kära författare/serier bestående av Kniv av Jo Nesbø, Institutet av Stephen King, Offer 2117 av Jussi Adler-Olsen och En cirkel av sten av Elly Griffiths.

Tre bekanta och omtyckta författare samt en ny bekantskap bestående av Bokcirkeln vid världens ände av Frida Skybäck, Kedjan av Adrian McKinty, En man att lita på av Nicholas Searle och Krokodilväktaren  av Katrine Engberg.

Och så två böcker som är lite utanför mina vanliga genrer, men oemotståndliga ändå; I allmänhetens tjänst av Edward Snowden och Göteborgsgrammatik av Lars-Gunnar Andersson.

10 kommentarer:

  1. Fina högar :-) Krokodilväktaren är jag nyfiken på. Susanne Bolls böcker har jag förhoppningar om att läsa 2020.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Danska deckare brukar ju vara bra :) Jag har en annan bok av Susanne Boll som jag har tänkt läsa länge nu. Kanske är det dags 2020...

      Radera
  2. Härliga högar! :) Kedjan har jag funderat på att läsa, den låter riktigt spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gillat annat jag läst av McKinty och Kedjan låter fantastiskt spännande.

      Radera
  3. Härligt med så många hårda paket från tomten! Elly Griffiths är en av mina stora favoriter och Jussi Adler-Olsens bok fick jag också i julklapp och läser just nu.
    God läsning och gott slut på det gamla året önskar jag dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har halkat efter ganska rejält i Elly Griffiths serie, men det ska åtgärdas i år :) God fortsättning!

      Radera
  4. Den där tomten är en trevlig prick. Han lyckas alltid få med lite hårda klappar. ;) Väldigt intressanta bokhögar, vill läsa flera av dem.

    Önskar dig ett Gott nytt år! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kunde inte önska mig en bättre tomte :) God fortsättning!

      Radera
  5. Böcker är både kul att ge och att få. :) Roligt att det blev så många bok-klappar i år.

    SvaraRadera