fredag 24 september 2021

Spännande nytillskott

Till min stora förvåning och glädje så fortsätter böcker att ramla in. Inte i en strid ström, men i ett litet sipprande. Det finns grannar och så finns det grannar... När vi var iväg på semester så fick jag ett oroligt SMS från grannen mitt emot i trappuppgången. Hon undrade om vi var okej för det hängde paket på vår ytterdörr och hade gjort då i över ett dygn. Den här snälla grannen kunde tack och lov ta hand om det tills vi kom hem igen.

Ett av paketen innehöll Överlevaren av Bethany Clift, som jag faktiskt noterade när jag gick igenom intressanta boksläpp i augusti (även om den verkar ha släppts först nu i september). Kanske är det för tidigt att läsa om en pandemi som utplånat hela mänskligheten (ja, det står verkligen hela mänskligheten på baksidan...), men jag blir ju så klart nyfiken. Den låter nästan lite som I am legend (filmen då, boken har jag inte läst), men nu är det en kvinna som är ensam med en hund. Tack till Modernista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar