onsdag 9 maj 2012

Läsplanering maj 2012

Nu är det minsann en ny månad igen och då ska jag väl gissa lite vilka böcker jag ska läsa i maj.

Dessa böcker pockar på min uppmärksamhet just nu och har snällt ställt upp sig i kö för att bli lästa.

Tre sekunder av Anders Roslund & Börge Hellström. Eftersom sjätte delen om Ewert Grens släpps i dag och redan är beställd så kan man ju tycka att det är dags att läsa denna femte del. Denna är redan utläst. Hyllvärmare.

Änglar av Marian Keyes. Innan jag fattade att en del böcker av Marian Keyes handlade om samma familj, Walsh, så hade jag redan hoppat fram och tillbaka i tiden. Detta är i alla fall den tredje delen och handlar om Maggie. Hyllvärmare.

Hungerelden av Jerker Eriksson & Håkan Axlander Sundquist. Nu ska jag äntligen få veta vad som hände efter cliffhangern i Kråkflickan.

Livet är kort Rytkönen lång av Arto Paasilinna. Representerar Finland i den nordiska läsutmaningen för maj månad.

Barn 44 av Tom Rob Smith. Den här har jag hört mycket bra om. Både hyllvärmare och boktolva.

En midsommarnattsdröm av Arne Dahl. Sjätte delen om A-gruppen. Om du brukar läsa min blogg så vet du redan att jag älskar de här böckerna. Hyllvärmare.

Gul ondska av Peter Gissy. Jag hade nästan lovat mig själv att inte fortsätta läsa böckerna om Kent Mortland, men på något sätt så flyttade denna femte del in i min hylla ändå. Jag älskar ju att läsa böcker som utspelar sig i Göteborg.

4 kommentarer:

  1. Är lite nyfiken på Jerker Erikssons serie. Är den verkligen så bra? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju bara läst Kråkflickan och den var extremt spännande. Det beror ju lite på vad man är ute efter, men för mig var det en sträckläsningsbok. De korta kapitlen gjorde att det var omöjligt att sluta läsa. Den var lite förutsägbar och det var det som gjorde att den inte riktigt fick full pott av mig, men det störde på inget sätt själva historien.

      Radera
  2. Såg att Dantes bibliotek har slutat blogga, men jag tänkte ändå fortsätt med den nordiska utmaningen. Det ser ut som du tänkt det också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamän, jag fortsätter med utmaningen :)

      Radera