tisdag 13 september 2016

Veckoutmaning: Tipsa om ett seminarium – vinn ett seminariekort!

Veckans utmaning på Kulturkollo: Bokmässan.

Vilket seminarium skulle du vilja tipsa om?

Jag har ju inte alls tänkt mig till bokmässan i år, men jag är ju faktiskt inte sämre än att jag kan ändra mig...

Faktum är att jag blev gräsligt sugen nu när jag gick igenom programmet för att kunna tipsa om ett seminarium jag inte skulle vilja missa. Om jag hade befunnit mig på bokmässan alltså. Jag hade kunnat tänka mig ganska många (veckans underdrift?), men två stycken stod ut.

Skräckeffekt med Madeleine Bäck, Johanna Koljonen och Kristina Ohlsson (bara det att Kristina Ohlsson är med lockar ju) där det bland annat ska diskuteras vad som utmärker en skräckroman och vad som egentligen är skillnaden mellan deckare, thriller och skräck. Något jag själv ofta funderar över. Fredag 23/9 kl 15:00 är det som gäller.

Lars Wilderäng om dystopi och apokalyps lockar ju också en hel del. Jag har ännu inte läst hans trilogi, men de två första delarna står i hyllan och väntar. Dystopi och apokalyps är ju alltid spännande, speciellt om modern teknologi är inblandad. Söndag 25/9 kl 13:20 gäller för detta seminarium.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar