torsdag 1 augusti 2019

Hett i hyllan #207

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Vi fortsätter med bokrean 2016.
Bokrean 2016 måste vara året då jag köpte flest böcker av någon anledning som jag inte längre kommer ihåg. Slutet på Mr Y av Scarlett Thomas är en av dem.

Jag gissar att jag måste ha läst något någonstans som lockade till köp. Jag tror att Vargnatts bokhylla kan ha varit inblandad i detta... Vad boken handlar om minns jag inte heller längre, inte ens när jag läser baksidetexten kommer det tillbaka till mig. En mystisk bok och tidsresor låter ju i alla fall spännande.

Så här står det på baksidan:
Ariel Manto kan inte tro sina ögon när hon i ett litet antikvariat hittar Slutet på mr Y. Hon vet att den mer än hundra år gamla boken inte bara är extremt ovanlig, den sägs även bära på en förbannelse.

Med Mr Y under armen befinner sig Ariel plötsligt mitt uppe i ett hissnande äventyr på liv och död, i ett virrvarr av sex, agenter, kärlek och tidsresor. Har boken möjligen också något att göra med hennes handledare Burlems mystiska försvinnande?

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

9 kommentarer:

  1. Slutet på mr Y tror jag att jag hörde talas om när den kom. Då tänkte jag att det där verkar spännande men mer blev det inte av det. Jag har fortfarande en dragning till den här boken. Vi får väl se hur det blir.
    http://mosstanten.se/2019/august/hett-i-hyllan-15-sista-boken-fran-finistere.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så där blir det ofta för mig, men förr hann jag köpa boken innan nyfikenheten gick över :)

      Radera
  2. Ytterligare en bok jag inte kan känner till. Här är mitt bidrag
    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2019/08/01/hett-i-hyllan-155/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är egentligen inte klokt hur många böcker man inte känner till.

      Radera
  3. Den finns oläst i min bokhylla också. Min hyllvärmare finns här https://boklysten.blogspot.com/2019/08/hett-i-hyllan-207.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där, vi är flera som har den alltså.

      Radera
  4. Mitt bidrag denna vecka

    https://mittbokintresse.blogspot.com/2019/08/hett-i-hyllan-vecka-31-2019.html

    SvaraRadera
  5. Den där minns jag var på tapeten! Jag bjuder på en träskroman idag: https://bokdivisionen.wordpress.com/2019/08/01/hett-i-hyllan-swamplandia/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst var det väl en del prat om den när den kom? Det är så jag minns det i alla fall :)

      Radera