fredag 26 januari 2024

Läsplanering februari 2024

Dags att planera februari! Då är det läsretreat i Varberg och dessutom är det skottår, vilket betyder en extra dag att läsa på, så det får bli fem böcker. Någon bok som utspelar sig i Varberg blir det dock inte. Här gäller läsning från egen hylla och jag äger ingen sådan.

De blindas rike av Louise Penny.
Blod säljer av Stephen King. Hyllvärmare.
Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap av Mary Ann Shaffer. Boktolva. Hyllvärmare.
Döda lejon av Mick Herron. Finish That Series.
Mittvatten av Arne Dahl. Finish That Series. Hyllvärmare.

4 kommentarer:

  1. Spännande blandning. Tre av dem har jag läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så många alltså. Jag fick tyvärr lite problem nu, när jag plötsligt upptäckte att De blindas rike inte finns på Storytel, men jag får väl ta med mig två läsplattor till Varberg. Eller läsa ut den innan 😊

      Radera
  2. Jag har läst De blindas rike och den med den sjukt långa titeln 😆. Döda lejon ligger och väntar bland de olästa och sen får jag se om din läsning av Mittvatten får mig att fortsätta med den serien. Jag gillar ju Arne Dahl men inte när det är en ständig flykt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den med den sjukt långa titeln ska det verkligen bli intressant att äntligen läsa 🙂 Jag har nog också rent generellt lite svårt för flykt hela tiden och det verkar ju som att det fortsätter.

      Radera