torsdag 6 juni 2024

Hett i hyllan #460

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Tro det eller ej, men här är den sista från bokrean 2021.
Fraktur av Karin Slaughter är den andra delen i serien om Will Trent.

Det har faktiskt blivit en del läst av Karin Slaughter, men just den här serien har jag bara läst första boken i. Den var väldigt bra (så även de andra böcker jag läst av henne), men trots det så har jag inte kommit vidare. En ganska stor del av det beror på att dessa böcker är ganska gamla, åtminstone de första delarna, och därmed lite svåra att få tag i. Eller de var det, men nu verkar de ha kommit i nyutgåva och dessutom finns samtliga på Storytel. Då har jag ju inget mer att skylla på då ...

Så här står det på baksidan:
Ansley Park är ett av Atlantas mest exklusiva bostadsområden. Där, i en av patriciervillorna längs allégatan, har ett brutalt mord precis inträffat. En tonårsflicka har blivit dödad i sitt eget sovrum, och på andra sidan tröskeln står hennes chockade mamma bland allt krossat glas och har precis tagit livet av mördaren.

Agent Will Trent vid Georgia Bureau of Investigation har egentligen inte med polisutredningen att göra, mordfallet tillhör Atlantapolisen. Men Trent ser något som polisen har missat, något i blodspåren, i den tekniska bevisningen, i moderns ögon. Beväpnad med endast magkänslan, och mot sin vilja ihopparad med en kvinnlig polis som avskyr honom, har Trent oddsen emot sig när han tar över utredningen. Men viljan att lösa fallet överskuggar allt annat, han är nämligen övertygad om att mordet har kopplingar till en annan försvunnen tonårsflicka och att den riktiga mördaren fortfarande går fri.
Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

10 kommentarer:

  1. Verkar kunna vara spännande, men jag har för mig att de här böckerna kan vara mycket brutala och det är nog inget för mig.
    http://mosstanten.se/2024/06/06/hett-i-hyllan-255-complete-novels/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har helt rätt. De böcker jag har läst av henne har alla varit mycket brutala och råa.

      Radera
  2. Karen Slaughter är en av mina faoriter och den där har jag läst. Min hyllvärmare finns här https://boklysten.blogspot.com/2024/06/hett-i-hyllan-460.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får nog ta tag i den här serien snart.

      Radera
  3. Slaughter ja. Som jag har tänkt ge en ny chans... https://lottensbokblogg.wordpress.com/2024/06/06/hett-i-hyllan-399/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag gillar ju hennes böcker, men de är råa.

      Radera
  4. Har aldrig läst Slaughter och bara namnet får mig att tro att det inte riktigt passar mig. https://bokdivisionen.se/2024/06/06/hett-i-hyllan-fornekelsens-bok/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att du ska gå på din magkänsla här, faktiskt.

      Radera
  5. Jag skulle behöva fortsätta den här serien har bara lyckats läsa första delen.
    Mitt bidrag denna vecka
    https://mittbokintresse.blogspot.com/2024/06/hett-i-hyllan-vecka-23-2024.html

    SvaraRadera