tisdag 18 juni 2024

Tisdagstrion: Något mjukt i titel, handling eller på omslag

Tisdag igen. Då är det som vanligt dags för Tisdagstrion som sköts av Ugglan & Boken.

Veckans tema: Något mjukt i titel, handling eller på omslag

Den här tycker jag var svår att få till. Jag hade ingen aning om hur jag skulle angripa temat. Det slutade i alla fall med kaniner. De är mjuka. En handling, en titel och ett omslag.

1. Den långa flykten av Richard Adams har jag ju med ganska ofta, men den är faktiskt värd det. Den handlar ju om ett gäng vildkaniner.

2. Den enögda kaninen av Christoffer Carlsson är en fantastisk bok om fem vänner som tillbringar några långa sommardagar i den lilla byn Dalen.

3. Bekännelsen av Jessie Burton var en märklig läsupplevelse. Tempot är olidligt långsamt, men historien höll mig i ett järngrepp. Väldigt intressant, men lite tråkig. Inte på ett tråkigt sätt då 😁

22 kommentarer:

  1. Den långa flykten och Den enögda kaninen har jag läst. Du har verkligen ett tema i temat i din trio.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev ju ganska snabbt så att jag hittade en hel hög kaninböcker 😊

      Radera
  2. Det var ju fyndigt med tema i temat!

    SvaraRadera
  3. bra trio, tyckte mycket om Richard Adams bok

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den långa flykten är en fantastisk bok.

      Radera

  4. fiffigt med kaninerna. nej, idag fick en tänka. men det skadar antagligen inte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är kul med teman som kräver lite arbete 😊

      Radera
  5. Den långa flykten är fin!
    Maria Bokologen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag hade vågat så skulle jag vilja läsa om den.

      Radera
  6. Har läst både Den enögda kaninen och den långa flykten och tyckte båda var bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är de bästa i trion, men Bekännelsen är inte långt efter.

      Radera
  7. De två första har jag läst. Började nu också fundera på böcker med kaniner 😉

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns förvånansvärt många kaninböcker 😊

      Radera
  8. Här var det mycket kaniner men de är ju så söta.

    SvaraRadera
  9. Tänk att jag ännu inte läst Christoffer C fast jag tänkt göra det så länge ... nu kanske?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men ja, det måste du! Välj då antingen denna eller Järtecken. Han är som allra bäst när han skriver om sin hemtrakt.

      Radera
  10. Den långa flykten fick komma med hos mig också. En underbar bok!

    SvaraRadera
  11. Den långa flykten ska jag läsa nån dag! Kanske till och med snart :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snart kan ju vara i stort sett alla från nästa vecka till fem år 😁

      Radera