fredag 29 november 2013

Bokbloggsjerka 29 november – 2 december

Efter ett litet uppehåll så är det äntligen dags för Annikas bokbloggsjerka igen.

Veckan uppgift är: Vilken karaktär och/eller författare skulle du vilja slå på käften alternativt ge en kram?

Ja, jag är helt säker på att alla sorter finns i mängder bland de karaktärer och författare jag lärt känna under åren. Det är värre att komma ihåg dem...

Jag håller mig till karaktärer och får helt enkelt hålla mig bland de som antingen gjort ett väldigt stort intryck på mig, eller de jag läst om alldeles nyligen. Två jag vet att jag varit mäkta irriterad på är från Unni Lindells böcker. Det var ett tag sedan jag läste dem, men jag har ändå tagit mig igenom åtta stycken så jag minns Cato Isaksen och Marian Dahle väldigt tydligt. Båda kan behöva en käftsmäll så de slutar bete sig som griniga ungar i sandlådan.

En kram skulle jag faktiskt vilja ge till den osympatiska Libby Day från Mörka platser. Hon behöver verkligen kramar. Många.

30 kommentarer:

  1. Du har helt rätt om Libba Day. Ge henne en kram från mig också :-)

    SvaraRadera
  2. Jag som har alla Unni Lindells böcker att se framemot, eller bli irriterad över! Hade tänkt ta tag i dem under 2014 :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas du gillar dem mer än vad jag gjorde :)

      Radera
  3. Och jag som planerar att läsa Unni Lindells böcker;-) Libby behöver definitivt kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen att jag kan låta bli att skaffa fler böcker av Lindell för jag vill faktiskt inte läsa dem, det räcker nu :)

      Radera
  4. Hm, inga karaktärer som jag känner till denna vecka :)

    SvaraRadera
  5. Libby skulle absolut behöva många kramar

    SvaraRadera
  6. Nej de känner jag inte till tyvärr, Unni Lindells böcker har jag tänkt läsa någon gång.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar dem så lite att jag faktiskt har börjat fundera på om inte min mamma eller syster ska få äran att ta hand om dem :)

      Radera
  7. Jag har inte läst någon av de du nämner, men Mörka platser har jag funderat på att läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu har ju jag sällat mig till gänget som rekommenderar Mörka platser :)

      Radera
  8. Ja, där hade du nog absolut en som jag också vill krama. Alltså Libby Day.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror hon hade mått bra av det.

      Radera
  9. Det var mycket bra svar tycker jag!

    SvaraRadera
  10. Unni Lindell står här i hyllan, några stycken i a f. Olästa än så länge.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag hoppas att jag inte kommer att läsa någon mer av dem :)

      Radera
  11. Ibland vill man bara bryta sig in i boken och ruska om en del personer! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite som Thursday Next och hennes kollegor :)

      Radera
  12. Håller med om Libby, hon behöver nog en kram!

    SvaraRadera
  13. Men samtidigt kan det vara så att dom här karaktärerna vi hatar gör läsningen intressant. Vi vänder blad och hoppas dom får sitt välförtjänta straff på nästa sida.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naturligtvis är det så att osympatiska karaktärer förhöjer läsningen. Till en viss gräns :)

      Radera
  14. Håller med, både om smäll och kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var de som dök upp först :) Om jag hade tänkt så skulle jag nog fortfarande skriva...

      Radera
  15. Har inte läst något av Unni Lindell. Kanske dags nu...

    SvaraRadera